Biztos feltűnt már neked is, hogy az órás képeken, termékfotókon az esetek túlnyomó többségében 10 óra 10 percen állnak a mutatók. Eleinte azt gondolhatnánk, hogy ez a véletlen műve, de egyre több kép láttán nyilvánvalóvá válik, hogy készakarva, okkal választják ezt a beállítást. De miért? Mi lehet a rejtélye a dolognak?
„Valószínűleg a reggeli kávé után esett be az arc a műterembe, s pont ennyit mutatott az óra, amikor lefényképezte”, „ez a beállítás mutatja a legjobban a gyártó logóját, így nem takarják a mutatók” – bár a második magyarázat logikus következtetés, hiszen a gyártók logója, márkaneve jellemzően a 12-es szám alatti részen található a számlapon, egyik megközelítés sem fedi a valóságot.
Kutatók kikövetkeztették, hogy több órát lehet eladni a 10 óra 10 perces beállítással! S hogy miért? Mert a mutatók pozíciója egy mosolyt utánoz, ami a szemlélő tudatalattijában pozitív emléket, jókedvet hagy. A Frontiers in Psychology szaklap által publikált tanulmány szerint a 10 óra 10 perces mutatóállás mérhetően pozitív hatást váltott ki, míg a 11 óra 30 perc semlegest, a 8 óra 20 perc pedig szomorúságot közvetített a tesztalanyok felé.
Az olvasmányból továbbá az is kiderült, hogy a 10 óra 10 perces beállítást az 1950-es évektől kezdték el tudatosan használni az órák fotózása során. Korábban a 8 óra 20 perc volt a jellemző, ugyanis ez is egy szimmetrikus, a logót, márkanevet szabadon hagyó mutatóállás. Érdekes mellékadat, hogy a 10 óra 10 perces mutatóállás a nőkben erősebb benyomást hagyott, mint a férfiakban. (Forrás: petapixel.com)