A Zenfolio érdekes fejlesztést jelentett be: az illetékesek szerint ugyanis saját algoritmusuk jobban be tudja árazni a fényképedet, mint te magad! A Zenfolio stábja saját adatbázisát vette alapul, hogy olyan eszközt hozzon létre, ami segíthet a fotósnak a beárazás során. A „Smart Pricing” mélytanulásra épül, és több százezer tranzakcióból meríti az információkat, mint például a fotós szakágat, a fotós lakhelyét, illetve egyéb releváns infót. John Loughlin, a Zenfolio vezérigazgatójának elmondása szerint: „Innovatív intelligens árazási motorunk segít csökkenteni a termékek árazásának bonyolultságát, kiküszöböli a fotósok potenciálisan stresszes üzleti feladatait, ugyanakkor segít a bevételük és a profit maximalizálásában a helyi piaci tranzakciók alapján.”.
S valóban, az árazás gyakran jelent problémát a fotósok, fotóművészek köreiben, ugyanis nem mindenki vérbeli üzletember is egyben. Nem ritkán tényleg nehéz egy fotográfia értékének meghatározása – a Zenfolio Smart Pricing (okos árazás) szolgáltatása azonban nem ad „végérvényes, kőbe vésett” összeget, azt a fotós – természetesen – felülbírálhatja. A szolgáltatás a Zenfolio PortfolioPlus, illetve ProSuite előfizetéseiben érhető el. (Forrás: dpreview.com)