Az Instagram főnöke, Adam Mosseri elmondása szerint az Instagram immár nem egy egyszerű képmegosztó alkalmazás, hanem egy egyre inkább a szórakoztatás, a videók és a vásárlás irányába elmozduló platform (lesz). Kutatások ugyanis kimutatták, hogy az emberek elsősorban a szórakozás utáni vágy miatt érkeznek az Instagramra. Éppen ezért neki, mint vezetőnek és az Instagramnak is változnia, mozdulnia kell ebbe az irányba, ami a szórakoztatásról, a trendekről és videókról szól. A TikTok és a YouTube hatalmas konkurenciát jelentenek, s ha az Instagram továbbra is releváns piaci szereplő szeretne maradni, akkor az alkalmazásnak, a felületnek is fejlődnie kell.
A változás szeleként a fejlesztők időközben több újítást tesztelnek élesben, mint például azt, hogy követésektől, illetve azok tartalmainak irányzatától, tematikájától függetlenül egyre több tartalmi ajánlást kapjanak a felhasználók. S mivel az elsőszámú kihívók a TikTok és a YouTube, ezért az Instagramnak is ezen oldalak működését kell követnie, ami nem csak a kezelőfelületet, hanem a tartalomközvetítést is jelenti. Az Ajánlásoknál a felhasználók megmondhatják az algoritmusnak, hogy milyen témakörökből szeretnének többet, illetve kevesebbet látni. Twitter tweetjében Mosseri részletesebben kitér az újításokra, illetve kifejti, hogy milyen fejlesztések várhatók a közeli és távolabbi jövőben az Instagramot illetően. Ezek a változások nyilván nem egy nap alatt fognak végbemenni, de jó látni, hogy az évek során kissé megfáradt platformba új életet lehelnek, ami szórakoztatóbb tartalmi közvetítést tesz majd lehetővé, mint eddig.