„A fekete péntek a hálaadást követő péntek elnevezése az Egyesült Államokban, amely ott néhány évtizede hagyományosan a karácsonyi bevásárlási szezon kezdete. A kifejezés 1966-ban keletkezett, használata 2009-re vált általánossá. […] Magyarországon első alkalommal 2014. november 28-án tartották meg a kiskereskedelemben a Black Friday nevű akciót, amelyen átlagon felüli árkedvezményeket kínálnak a vásárlóknak. […] Használata Philadelphiából ered, 1965-ből, amikor a megnövekedett forgalom miatt kialakult közlekedési káoszra utal[t]: 1966. január „Fekete péntek” nevet adta a Philadelphiai Rendőrség a hálaadást követő napnak. Azonban ez nem egy kedveskedő név. A fekete péntekkel indul meg a karácsonyi bevásárlószezon, ami hatalmas dugókkal, a belvárosi boltokhoz siető vásárlók miatt tömött járdákkal jár. A kereskedők és a média által használt kifejezés mai értelemben azonban arra utal, hogy a kereskedők a karácsonyi bevásárlási szezon első napján jelentős nyereséget könyvelhetnek el (a könyvelésben hagyományosan fekete színnel jelölik meg a nyereséget, míg a piros színnel a veszteséget).” (wikipedia.org) *csi-csing* szólt a kassza..
Szóval, a fekete péntek igazából csak neked fekete, hiszen nyílik a buksza, ugrik a zsé – légy észnél, nem muszáj minden színes, szagos, mázas vackot megvenni! Évek óta óva intek minden kedves fotós társat, hogy mellőzzük az esztelen költekezést. Ez – persze – nem zárja ki azt, hogy egy rég kiszemelt jószágot baráti(bb) áron beszerezzünk! A hangsúly az önmérsékleten van: mérlegelni kell, hogy ténylegesen mire van szükséged, mi az, amitől könnyebben, gyorsabban, élvezetesebben tudsz dolgozni, illetve mi az a szükséges kiegészítő, ami magasabb szintre emeli a fotózás élményét.