A fotós tervez, Fuji végez: íme, az útiterv!

A FujiFilm közkincsé tette legújabb roadmapjét, ami az X-bajonettes objektíveket érinti. Újdonságok ezen a listán az XF 120 mm F2.8R Macro, az XF 35 mm F2R, az XF 100-400 mm (plusz jelölések nélkül), valamint egy 1,4-szerező telekonverter. Az utóbbit majd az XF 50-140 mm F2.8R LM OIS WR-rel, az XF 120 mm F2.8R Macro obival és az új XF 100-400 mm telezoommal lehet majd használni. A lencserendszerek kereskedelmi forgalomba való bekerülése idén, illetve 2016-ban várható, árakat most még senki se akarjon 🙂

Road_Map-02-15-gr

Nyisd meg új lapon, akkor eredeti méretben jelenik meg a kép!

Hirdetések:
Weboldal készítés

.

Ezek is érdekelhetnek...

  • Duruzsló

    A fuji a rendszeréből lényegre törően kihozza a maximumot. Ez szimpatikus. Ebben az xtrans szenzorban nem tudok mélyen hinni, de a többi mint megjelenés, ergonómia, (gyorsaságot nem tudom), lencseválaszték eléggé szembeötlően élen jár. A m43-osok azt hiszem ezzel a rendszerrel szeretik elárulni a hitüket leginkább.:)

    • mlzphoto

      így van

    • Nátrium-tioszulfát

      Az X-Transban nem kell hinni, ez nem hit kérdése. Ez egy alternatív megoldás arra, hogy AA szűrő nélkül is mentesülhess a moiré alól. Járulékosan egyes színcsatornákon gazdagabb a részletvisszaadás (más színcsatornákon meg kicsit gyengébb, de a nagyobb felbontású szenzorok ezt majd korrigálják). Ezt csomagolja be úgy a gyártó, hogy emiatt jobb a képminőség, de ez nüansznyi különbség a Bayerhez képest, aminek meg a RAW feldolgozóknál van előnye, mert oda megfelelő a hagyományos demosaic is, de ez az előny is kezd elkopni ahogy egyre jobb RAW konverterek jönnek X-Trans mellé is.

      • Nem teljesen értem ezt az X-Trans-ot: Ha már megbolygatjuk a Bayer-pattern-t, miért nem lehet ezt kvázi tökéletesen (ál)véletlen mintázat szerint csinálni, valamiféle error diffusion eljárásban? És akkor tökéletes lenne a moiré elleni védelem. (Mármint úgy értem, hogy minden példány azonos mintázat szerint lenne álvéletlen, természetesen nem lenne minden szenzor egyedi. 😀 )
        Valószínűleg a számítási kapacitás is játszhat itt, de annyira azért talán mégsem.

        • mlzphoto

          hát, valahogy ki is kell olvasni azt a nyamvadt szenzort 🙂

          • Ez elvileg nem lenne akkora gond, a négyzetrácsos (sorok + oszlopok) elrendezés megmaradna. Annyi lenne a különbség, hogy nem egy predefiniált pattern szerint értelmezik az olvasottakat: (két zöld, egy kék, ezt ismételve a végtelenségig), hanem egy táblázat alapján, ami max. egyetlen plusz órajelciklus.

        • Nátrium-tioszulfát

          Pedig egyébként nagyjából pont erről van szó az X-Trans esetében. Oké, hogy a mintázat kötött, mint a Bayer esetében is, de a 8×8 rács és a mintázat kialakítása miatt kellően “véletlenszerűnek” hat az egész. A tervezésnél az ezüst-halid film szemcsézettségét vették alapul.

          A probléma az, hogy ez már így is többszörösét kéri el számítási igényben, mint egy hagyományos Bayer és látható, hogy a RAW konverterek még mindig egészen eltérő eredményeket hoznak (a Capture One, Lightroom, stb mind eltérően dolgozza fel).

          Túl nagy fejes lenne beleugrani egy ennél komplexebb mintázatba.

          • Nyomdaipari szoftveres vagyok, ezért tudom annyira jól, hogy a képalkotás terén bármiféle szabályos ismétlődésbe (színszűrő rácsok a fényképezésben, színbontáshoz használt rácsok az ofszetnyomtatásnál stb.) eleve „bele van kódolva” a moiré. Az más kérdés, hogy egy szenzor színszűrőrácsa valóban jóval kevésbé érzékeny a moiréra, mint a színbontás, de szerintem egy alulátersztő nélküli X-transzot is meg lehet szívatni, ha eléggé rosszindulatúak vagyunk.

          • Nátrium-tioszulfát

            Szerintem ha a gyakorlati használat során (divatfotó, épületfotó, stb) az OLPF nélküli X-Trans szenzorral nem tudsz észrevehető vagy zavaró mértékű moirét produkálni, akkor nyert ügyed van. Felesleges ezt ennyire bonyolítani.

    • A m43-osok azt hiszem ezzel a rendszerrel szeretik elárulni a hitüket leginkább.:)

      :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))