Nem jók a számok – a GoPro megnyirbálja kínálatát

Nem újdonság, hogy a GoPro mostanában kissé gyengélkedik (januárban dolgozóinak hét százalékától meg kellett válnia a vezetőségnek), ám a mostani döntése a vállalatnak komolyan érinti a teljes termékpalettát: ezentúl már csak a csúcskategóriás termékeket fogják fejleszteni és gyártani, a belépő- és a középosztályt kvázi „átengedik” a távol-keleti konkurens cégeknek (akik egyébként részben minőségi másolatokkal erősen alávágtak a kaliforniai kalandkamerás óriásnak).

A GoPro 437 millió dolláros forgalmat bonyolított az utolsó pénzügyi negyedévben, ami messze elmaradt a számítások mögött. Ráadásul 34,5 millió dolláros veszteséget termeltek, aminek egy része el nem adott készülékekből, míg egy másik része a már elavult gyártóegységek költségeiből adódott. Persze, a már fentebb is említett távol-keleti konkurens gyártók „filléres”, de a GoPro kalandkameráihoz hasonló tudású termékei halmozott piaci megjelenése sem tett túl jót az amerikaiaknak. Így például a Hero4Sessiont csak az után kezdték vinni az emberek, hogy eredeti árát több mint harmadával csökkentették.

Tehát, a Hero+ LCD, a Hero+ és a Hero értékesítése áprilisban kifut, ezentúl már csak a Hero 5, a Hero4Session és a legutóbb bemutatott Karma drón kerül gyártósorra.

Hirdetések:
Weboldal készítés

.

Ezek is érdekelhetnek...