Megjelent a Canon EOS 6D Mark II

Majdnem öt évvel azután, hogy a Canon bemutatta a világ első, elérhető árú full frame szenzoros dSLR vázát, az EOS 6D-t, végre kézbe vehetjük az utódmodellt, amely a Mark II utótagot kapta nevében. Bár a már jól bevált külsőn nem változtattak sokat a mérnökök, az apró újítások mégis „forradalmiak”: a készülék lelke egy 26 MP-es CMOS szenzor, ami a gyártó Dual Pixel AF rendszerét is tartalmazza. A jelfeldolgozásért a DiG!C 7 CPU felel, így nem csoda, hogy az alap érzékenységi tartomány immár ISO 100-40 000 között található (ezt felfelé ISO 120 400-ig, lefelé ISO 50-ig kiterjeszthetjük).

Az EOS 6D Mark II az EOS 80D-ből örökölte a 7560 pixeles RGB+IR fénymérőt. A Mark II végre nem egy lebutított tükrös váz: 45 mezős AF rendszert kapott, ahol az összes AF pont kereszttípusú (-3 és 18 EV közt üzemképes)! A sorozatfelvétel sebessége 6,5 kép/mp „Servo” autofókusszal; az egyetlen SD memóriakártya foglalat legfeljebb UHS-I kategóriájú kártyákat fogad. A zársebesség maradt a régiben: 1/4000-30 mp közti záridőt állíthatunk be.

A 6D Mark II egy másik fontos újítása a kihajtható és elforgatható, érintésérzékeny kijelző, aminek 3” az átlója és 1,04 millió képpont a felbontása. A fényképezőgép időjárásálló felépítésű, van beépített GPS, WiFi és NFC modulja, tehát okoseszközről is távvezérelhető, mint a legtöbb friss Canon váz. A pentaprizmás optikai kereső 98%-os képfedésű, nagyítása 0,7-szeres, a betekintési távolság 21 mm, a dioptriáját pedig -3 és +1 közti értékekre lehet állítani igény szerint.

Mozgóképek terén a Full HD felbontás a maximum (60 fps), a 4K-t csak time lapse felvétel esetén lehet beállítani (29,97 fps). Aki szeretne, az külső mikrofont is csatlakoztathat a vázhoz, de fejhallgató kimenetet hiába keresünk ezen a gépen. Jó hír a már Canon dSLR fényképezőgépet birtoklóknak, hogy a 6D Mark II is a már jól bevált LP-E6N típusú áramforrással működik, így szükségtelen újabb akkuk beszerzése. A 6D Mark II-höz is csatlakoztatható két akkut befogadó portrémarkolat.

A Canon EOS 6D Mark II valamikor augusztusban kerül a boltok polcaira, ára 2000 dollár körül alakul. Ha valaki az EF 24-105 mm F4.5-5.6 IS STM objektívvel szettben szeretné megvásárolni a gépet, akkor 2600 dollárt kell leperkálnia. A fényképezőgép az EF 24-105 mm F4L IS II USM optikával is kapható lesz, akkor viszont már 3100 dollárt kérnek érte.

A Canon Hungária Kft.-nek köszönhetően a fotómasina hivatalos bejelentése előtt lehetőség adódott arra, hogy egy zártkörű rendezvény keretei közt megnézhessem, kézbe vehessem a 6D Mark II-t. Kipróbálásra sajnos nem volt lehetőség, mivel a gép még nem volt végleges változat. Íme, pár fotó:

 

Az EOS 6D Mark II fogása nagyon kényelmes, s bár valamivel nagyobb lett, mint az elődmodell, a tömegéből sikerült pár grammot faragni. A nagyobb objektívekkel így vélhetően kényelmesebb lesz a használata. Amint lesz tesztelhető változat, elkérem majd egy körre.

Hirdetések:
Weboldal készítés

.

Ezek is érdekelhetnek...

  • Szaro Mano

    OOOOOYEEE! A DPAF miatt kezdő videósoknak kiváló eszköz lesz, még ha a divatos 4K támogatás nem is adott.

    • Nátrium-tioszulfát

      Ez nem divat, hanem alapkövetelmény 2017-ben, aki csak kicsit is munkára vásárol videós gépet, már nem ússza meg a 4K-t. A kezdő videós meg lehet nem 6D Mark II-t vesz majd, hanem ugyanennyi pénzért valami sokkal jobbat (nem csak a 4K hiánya miatt, hanem egyébként is kő buta).

      A Dual Pixel AF tényleg frankó dolog, de ez még nem menti meg.

      • Szaro Mano

        Nem menti meg, mitől? Szárnypróbálgatásnak kiváló lesz, a 4K egyelőre nem érdekel.

        • Nátrium-tioszulfát

          Értem, tehát téged nem érdekel, mást se érdekeljen… 🙂 Úgy tűnik nem találkoztál a 6Dmk2 bemutatása után a tengernyi rinyával a 4K hiánya miatt. Persze gondolom mindenki gyökér aki nem úgy van ezzel, mint te.

          • Szaro Mano

            Hadd rinyáljanak a rinyapicsák. A Canon dolga, hogy tudja mi kell ahhoz, hogy nővelje a piaci részesedését. Egy bizonyos szintig kell csak foglalkozni a rinyagépekkel. Persze, a sok irreális rinyagép azt szeretné, hogy 2000 dollárért kapjon egy 1dx2 kaliberű gépet. Hogyne.

            Érdekes mód a Canon a piacvezető és folyamatosan növeli a piaci részesedését. Most akkor ki a hülye? Ha eleget tennének az emberek vágyálmainak, már rég csődbe mentek volna. A rinyálók 99%-ának egyébként semmi szüksége a 4K-ra, a piaci penetráció úgy 30% körül van, szóval, aki ócsón akar videózni az vegyen valami specifikus cuccost vagy áldozzon rá többet, ha mindemellé még fotózni is kíván.

            26Mpix, kiváló fókusz szenzor (hagyjuk a spread miatta vergődést, értelmetlen), DPAF, kihajtható display és még sorolhatnám. Ja és ez egy belépő szintű gép, nem csillagromboló.

          • Nátrium-tioszulfát

            Ja értem, szóval mivel a Canon bebetonozott piaci pozícióban van, ezért teljesen rendben van beleszarni a felhasználók szájába, rinyáljanak csak… 🙂

            Én az első 5D óta voltam Canon felhasználó. 5D, 5Dmk2, 5Dmk3, azt hittem mindent jól csinálnak, aztán most már el is adtam a picsába, csak fix objektívek vannak meg videózásra. Nekem például nem rinya, hogy milyen minőségben és funkciók mellett videózok, nekem ez a napi munkám része. Anno a Canon úttörő volt ebben, ma meg már sereghajtó.

            Senki sem vár a 6Dmk2-től flagship funkciókat, de a 4K a többi gyártónál már ott van a legolcsóbb 100 ezer forintos gépekben is, de már használható minőségben (megfelelő bitráta, stb) a 6Dmk2 árának feléért is elérhető. Innen nézve gáz, nem onnan, hogy van még drágább gép a Canon flottájában amire költhetsz…

            Nekem felhasználóként nem érdekem olyanokat mondani, hogy úgyis ők a piacvezetők, szarjanak nyugodtan a rinyálókra. Eszem megáll… ehhez a mentalitáshoz minimum részvényesnek kell lenni…

          • Szaro Mano

            Nézd, ha 5Dmk3-ad volt, akkor nem értem miért akarsz egy belépő szegmensű géptől 4K képességeket. Canon érdeke, hogy az egyes kamerái ne kannibalizálják a többi szegmensben lévő termék eladásait. Asszem ez megérthető és akármennyire is ugrálok sem fognak ezért néhány rinyagép miatt változtatni. Elvégre részvénytársasági formában léteznek. Hozzáteszem nem vagyok Canon részvényes, sem termékfelelős, de attól még, hogy “felhasználó” vagyok nem fognak kiugrálni miattam a huszadikról. A konkurencia azért nyomja tele a gépeit a 4K és egyéb, az esetek többségében fölös ficsörökkel, mert így próbálnak a Canon részesedéséből levagdosni kisebb részeket. Majd, ha érzik a kést a nyakukon, akkor lépnek egy olyat, mint az 5dmk2 esetében.

            Ha lenne 4K támogatás, akkor az lenne a baj, hogy miért croppolt. Egyébként 5dmk4-ben van 4K támogatás, vedd azt, ja az is croppolt :O. Szal, ha tényleg ebből élsz vagy nagyon kell a 4K óccsón, akkor másfelé kell nézelődnöd. Úgy látszik a Canon-nak nem fontos, hogy egy 2000 dolcsis gépben legyen 4k, hát ez van. Viszont a 1080p untig elég nekem, hogy próbálgathassam a szárnyaimat, már ami a videókat illeti.

            Engem jobban érdekel, hogy a szenzornak milyen dinamika tartománya lesz, bár az igazat megvallva a mostani 6D-vel sincsenek gondjaim, amióta rendesen tudom kezelni a gépet :D.

            A rinyálásról meg annyit, hogy amíg nem tudták a konkrét speckókat, senki sem sírt a 80D-től megörökölt, túl szűk fókuszrendszer miatt. Amint kiderült, hogy nem elég tág a rendszer, elvégre croppos gépről lett átültetve, mindjárt probléma lett ez is. Röhej, na.

          • Nátrium-tioszulfát

            Én nem mondtam, hogy szándékomban áll 6Dmk2-t venni, megállapításokat közöltem.

            – Erre jutott a szaksajtó.
            – Erre jutott sok szakmabeli
            – Az meg had legyen már rinya tárgya, hogy a Canon mit ad az adott pénzért és másik mit adnak.

            Ez a “majd érzik a kést a torkukon” mentalitás meg sok nagyvállalatnak nem jött be. Belebukott csak iparon belül maradva a Kodak is, de említhető még a Motorola vagy Nokia is. A pökhendiség és a fogyasztók tűréshatárának tesztelése nem mindig jó kombináció.

          • Szaro Mano

            Ehhez képest top seller BHP/Amazon-nál a 6dmk2. Majd, ha keveset adnak el belőle, akkor lenyomják az árát vagy firmware frissítéssel orvosolják a 4K problémát. Megértem az álláspontod, én sem vágnám ki az ablakon, ha lenne 4K támogatása, de tökéletesen megértem, hogy miért heréli ki itt-ott a Canon a gépét.

          • Raw

            A canon bevételeit nagyjából tudni lehet, ha ismernénkba te gazdasági eredményeidet, abból már tudhatnánk, hogy ki kinek oszt észt. Így csak sejtjük. 😀

          • Nátrium-tioszulfát

            Komolyan? Ez most érv? Ha nem vagyok tulajdonosa egy Canonnál nagyobb cégnek, akkor fogjam be a pofám? 🙂

          • Anulu

            Nem akarlak elkeseríteni de tudatos vásárló már nem vesz tükrös gépet videóra, főleg nem egy 1080p-s kamerát amiben nincs egy értelmes codec ( http://www.eoshd.com/2017/06/canon-6d-mark-ii-codec-worse-old-6d-lower-bitrate-no/ ) nincs LOG profil és a többi extráról nem is beszélve amit egy MILC kínál, ráadásul alacsonyabb áron. Az hogy neked szűk a látóköröd a kamera piacon még nem azt jelenti hogy másnak is 😉 Ráadásul ez a váz eddig nagyon úgy nézz ki hogy az év csalódása lesz, mint ahogy ezt a címet tavaly nagyon sok helyen az 5DIV is elnyerte ( http://www.canonwatch.com/canon-eos-6d-mark-ii-seems-less-dynamic-range-eos-80d-eos-6d/ )

          • Szaro Mano

            Tudnám, hogy honnan jött ez a megállapítás? Kiragadtál egy momentumot a mondandómból és azon csüngesz. Ha videóznék orrvérzésig értelemszerűen ahhoz megfelelő gépet vennék. Én elsősorban fotózok. Nekem a videó csak kiegészítés, szárnypróbálgatás végett kell. Ezért örülök, hogy van DPAF a 6D2-ben. Az, hogy nincs 4K, CLog és egyebek, egyszerűen nem érdekel, mert videózáshoz tök hülye vagyok, ugyanakkor érdekel a téma.

            Jah, szűkebb egy kicsit a dinamika tartománya, mint a 6D-nek. Úgy fest, hogy beletettek egy szubmodern szenzort vagy szándékosan lebutították. Kiderül, hogy mennyire lövik lábon magukat ezzel, illetve, hogy a preprod model mennyiben tér el a véglegestől. Sebaj, ha nem lesz kelendő, majd lenyomják idő előtt az árát :D.

  • Szaro Mano

    Egyébként elég durva kék elhajlása van ennek a Pana gépnek. A régi 6D-re is jellemző volt ez, remélem ezt megfixelték a 6D2-nél.

    • scarbantia

      Arra gondolsz, hogy a 6D2-ről készült képeken kékes a váz? Csak mert szerintem ez így van rendjén. Ugyanis a képek láthatóan beltérben készültek, lámpafény mellett, valamint egy ablakról a kék ég reflexiója látszik a vázon. A lámpafény tippre 3000K, az égbolt kékjéről verődő fény meg mondjuk 6500-7000K. Ezt a különbséget nem igazán lehet áthidalni, Vagy az egyik lesz jó, vagy a másik, vagy a kettő között, és akkor egyik se. (ahogy a képen is nagyjából ez utóbbi van, de lehet, hogy ez volt a legélhetőbb kompromisszum) Esetleg utómunkával fehéregyensúly ecset, sárga fólia az ablakra, erősebb vakufénnyel kinyírni a lámpafényt, stb… 🙂

      • Szaro Mano

        Jaja, lehet igazad van, de nekem akkor is túlzó az a kék felhang. A régi 6D szenzorjánál ez ott jött elő igazán, ha volt egy kép, aminek a közepén volt egy kék hátterű útjelző tábla. Na ilyen esetekben az egész kép kék coloscastot kapott. A fehéregyensúlyt vezérlő algo sose volt a helyzet magaslatán. Mondjuk lehetett valamelyest kalibrálni firmware-ből, de mindig utómunkázni kellett :O.

  • Alpha

    Elnézve a gép képességeit biztosan egy remek FF vázzal van dolgunk de mintha nem 2017-ben kellett volna ezzel specifikációval kijönni Azon APS-C Canon tulajdonosnak akik már rendelkeznek pár FF obival és váltani szeretnének jó döntés, de új belépőket nehéz lesz elcsábítani.

  • Keziccsókolom, tudom, tudom, hogy szopni járok a Canonos posztok alá, de arra azért rá szabad kérdezni, hogy a 6,5 FPS, a 100%-osnál kisebb (!) lefedésű kereső, a 70%-os nagyítás és a maximum Full HD videó felsőközép-kategóriás paramétereknek számítanak-e 2017-ben?

  • Tibor Pongracz

    Az első ár, amit láttam, 690.000.- Ft a vázra. Hát elég durva, pláne, hogy D750 az akciókkal együtt legalább 160-170.000.- Ft-tal olcsóbb és a 40.000 – 12.8000 natív ISO különbségen meg a crosstype 45 AF-en kívül semmivel sem rosszabb, a színminőség a Nikonnál a vélemények szerint általában jobb és az legalább dual-slot. De a Canonos ismerősök – ha tovább akarnak lépni a 11 fókuszpontról vagy az APS-C-ről – nem nagyon fognak tudni mást választani, az 5D mark IV nagyon messze van tőle árban.