A Panasonic leleplezte a filmkészítés jövőjét: íme, a DC-GH5S!

Tavaly december 17-én azon szerencsések között lehettem, akik egy titoktartási szerződés aláírása után feljuthattak az A38 rendezvényhajó fedélzetére, hogy ott megismerkedhessenek a Panasonic legújabb fényképezőgép/videokamera hibridjével, a DC-GH5S-sel. Rendkívül tartalmas előadásokban lehetett részem, amiket Kim Hwa-Youl, a Panasonic Europe fotós részlegének vezetője, és Michiharu Uematsu a Panasonic gyár képviselője tartottak.

Kim Hwa-Youl

Első körben Kim Hwa-Youl a piacot jellemezte pár mondatban, ahol kiderült, hogy a tükör nélküli rendszerkompaktok helyzete a tükörreflexes gépekhez és a kompaktokhoz képest sokat erősödött. Az is kiderült, hogy a piacot összességében még mindig a dSLR fényképezőgépek uralják, s azon belül is a két nagy márka, a Canon és a Nikon van vezető pozícióban. A tükör nélküli szegmensben Európa-szerte és Magyarországon is a Panasonic a második helyet foglalja el a Sony mögött.

A Panasonic célja, hogy a digitális érában egy új „fotós kultúrát” alakítson ki, amit könnyű, kompakt kialakítású, gyors működésű, könnyen kezelhető gépekkel, innovatív funkciókka, és szolgáltatásokkal érnének el.

Felkerült a falra a Panasonic 2018-as útiterve, amin már a G9 mellett a GH5S is szerepelt.

Ezután a GH5S-re került sor, megtudtuk a főbb jellemzőket. Első körben a célközönséget ismerhettük meg, akik olyan filmkészítők, fotósok, akiknek rendkívül fontos az alacsony jel/zaj viszony, s akik gyakran használják a készüléket rossz fényviszonyok közepette.

A GH5S továbbá olyan fotósokat, filmeseket céloz meg, akik eseményeket, rendezvényeket, esküvőket filmeznek/fotóznak, illetve akik dokumentumfilmeket, valóságműsorokat, videoklipeket, reklámfilmeket készítenek.

A következő képkockán már közelebb kerültünk a GH5S tudástárához, s megtudtuk, hogy a hibrid kamera egy 10 MP-es, több képarányt kezelő (multi-aspect) képérzékelő köré épül. A Panasonic egy teljesen új szenzort alkotott a GH5S számára, ami a Dual Native ISO technológiára épül, ezáltal sokkal alacsonyabb zajt láthatunk magas ISO értékek mellett, mint a hagyományos gépek esetében. A V-LogL alapból benne van a gép tudásában, azt nem kell külön megvásárolni, telepíteni. A GH5S 4K @ 50/60p mellett C4K 50/60p felbontású videókat is rögzít, ráadásul a 4:2:2 10-bites formátumot belső adattárolóra is képes menteni. Van még 4K HDR (Hybrid Log Gamma), illetve Full HD-ban elérhető a 240 kép/mp képfrissítési frekvencia is. Óriási lépés, hogy állóképek esetében végre elérhetővé vált a 14-bites RAW! Csakúgy, mint a GH5, a GH5S is a Panasonic DfD autofókusz technológiáját alkalmazza az élességállításnál. Két memóriakártya foglalat itt is jelen van (UHS-II kompatibilis mindkettő), az időkód pedig külső egységekkel is szinkronizálható a vakuszinkron csatlakozó helyére biggyesztett aljzaton keresztül (átalakító kábelt kapunk a géphez).

Michiharu Uematsu

Az előadást Michiharu Uematsu folytatta, aki mélyebben elmerítette a közönséget a műszaki részletekben.

Rövid, táblázat formátumú összehasonlítás következett a GH5S és a GH5 között, aminek részletei a fenti képen láthatók.

A csupán 10 MP-es szenzornak hála sokkal nagyobbak lehetnek a képérzékelő pixelei, így már alapesetben is több fényt képes hasznosítani a lapka. Ehhez még hozzájön a Dual Native ISO technológia, amivel kiterjesztve ISO 80-204 800-as tartomány válik elérhetővé (ISO 160-51 200 az alap).

Hirdetések:
Weboldal készítés

.

Ezek is érdekelhetnek...

  • lesgolla

    azert a pana 2 helyehez lenne eszrevetele az olympusnak vagy a fujinak is 😉

    • mlzphoto

      biztos lesz is, csak mikor már?