Nanrobot D4+ v2.0 – előzetes
A Zero 9-cel szerzett tapasztalatok alapján felállítottam pár ökölszabályt: egy kb. 70 kg-os személynek tökéletesen megfelel sík, városi, esetleg enyhe emelkedőkkel megspékelt utakra a 600 W, ám efölött tíz kilónként érdemes legalább 100 W többletteljesítményt számolni. Számításaim szerint tehát egy 100 kg-os sofőrnek kb. 900-1000 W teljesítményre lenne szüksége, hogy valóban élvezetes városi osonó legyen alatta az e-roller. Ha hegyvidéken, terepen szeretnél rollerezni, akkor ennek az értéknek bátran vedd a dupláját, két és félszeresét!
Tehát, a tapasztaltak szerint így módosult az eredeti lista:
- Lehet drágább 250 000 forintnál,
- Legalább 2000 Watt legyen a teljesítménye,
- Legyen tényleg nagy teljesítményű az akkuja, hogy ne tíz kilométerenként kelljen tölteni,
- Ne csak pár milliméternyi legyen a rugóút,
- Lehetőleg 10”, vagy annál nagyobb átmérőjű kerekeken gördüljön (Bp.-i utak minősége, ugye),
- Legyen idehaza is szerviztámogatása, és lehetőleg ne hónapokat kelljen várni egy-egy apróságra,
- Legyen valódi fékrendszere (ne csak a motor fékezze),
- Legyen világítása,
- Bírjam felhozni a negyedikre (ha kell, egy-két kisebb pihenővel).
Újabb keresgélés következett, majd újfent az ismerősöm szólt, hogy „hamarosan” érkezik egy Nanrobot D4+ v2.0, érdekel-e. Mivel még nem ismertem ezt a modellt, pár óra alatt gyorsan felszívtam magam belőle (YouTube videók, írásos tesztek).
Ez a gép – papíron – már minden elvárásnak megfelelt: 2 x 1000 W teljesítmény, komoly rugózás, első-hátsó világítás, masszív kivitel, elől-hátul tárcsafék, tekintélyes akkukapacitás. Egyedül a tömege az, ami miatt kissé aggódtam, hiszen 32 kilót nem olyan könnyű felvinni a negyedikre! Mikor szépen bedobozolva kihozták, a csomagot a kocsitól a házig alig bírtam elhúzni (nem viccelek!). Még az udvaron kicsomagoltam, kidobáltam minden papírt és csomagolóanyagot, majd lehívtam a fiam, vigye fel ő a sallangokat (leírás, szerszámkészlet stb.). Ahogy nézegettem a rollert, kezdett összeállni a fejemben a kép, hogyan fogom majd felvinni a tetőtérbe: lehajtom a kormányt, a hátsó kerekével előre felveszem a vállamra, majd a trepninél és a sárvédő nyúlványánál megfogva felcipelem. A második emelet fordulójáig bírtam is így, de ott le kellett tennem a vasat, mert egyrészt mély barázdát vágott a trepni aljának éle a vállamba, másrészt görcsbe állt a gerinctámasztó izmom.
Aztán némi káromkodás és erőteljes izzadás után szerencsére megoldódott ez a kérdés, ugyanis új technikával álltam elő: nem a vállamra veszem a masinát, hanem összecsukva, hátsó kerékkel előrefelé tartva megtámasztom a trepnit a csípőcsontomon, jobb karommal a kormánynyak alatt átnyúlok, bal kézzel pedig megfogom a sárvédő fém nyúlványát. Így nem kell megállnom pihenni se lefelé, se felfelé, gyakorlatilag nem nehezebb feljönni a vassal a negyedikre, mintha a heti nagybevásárlással térnék haza.
1. alátámasztás a kormánynyaknál, 2. a sárvédő nyúlvány megfogása, 3. csípőcsontra való helyezés – és jöhet a lépcsőzés! (Ha hülyén néz ki, de működik, akkor nem hülyeség)
No, de még mielőtt tovább lépnék, lássuk a Nanrobot D4+ v2.0 fontosabb műszaki adatait:
- Hajtás: 2 x 1000 W motor (első és hátsó kerékagyban, az első hozzákapcsolható)
- Akku: 52 Volt, 23 Ah Li-Ion
- Feltöltési idő: 10-12 óra (illetve 5-6 óra két töltővel)
- Tömege: 32 kg
- Mérete: 122 x 114 x 57 cm
- Terhelhetősége: 150 kg
- Kerékátmérő: 11”
- Hatótáv: kb. 50-60 km (gyári adat)
- Végsebesség: kb. 50-60 km/ó (gyári adat)
- Fékrendszer: elől-hátul mechanikus, Bowden-huzalos tárcsafék + elektromos fék (csak hátul)
- Felfüggesztés: hátul lengővilla központi rugóstaggal (állítható előfeszítéssel), elől oldalanként dupla rugóstaggal
- Világítás: elől-hátul LED, féklámpa előkészítés van, féklámpa gyárilag nincs bekötve!
- Kürt: van (jó hangos)
- Gyári kellékek: multi-tool szerszámkészlet (imbusz, francia stb.), rövid brosúra (használati utasítás angol nyelven), 2 db indítókulcs
- Szigetelés: a gyártó nem ajánlja az esőben való használatot
- Extrák: ülés felszerelhető rá