A Canon Canossa-járása még csak most kezdődött – jönnek a mémek

Amint tegnap írtam, a fotós közösséget sikerült igen komolyan magára haragítania a japán gyártónak, aminek a böjtje még csak most kezdődik. A Canon USA YouTube oldalán (például itt, a hozzászólások) csak úgy zúdultak az epés megjegyzések a márka (ex)rajongóitól – sokan a márkaváltást is fontolgatják arra hivatkozva, hogy a rég várt „forradalmi” fejlesztések továbbra is elmaradtak. A türelem fogy, mindenki ideges, majd jön egy „ügyes” marketinges és orron fricskázza az embereket. Azt mondják a rossz reklám is jó reklám – hát, ebben az esetben ez nem állja meg a helyét. Na, mindegy, eltelt egy nap, sokan már kissé lenyugodtak, és folytatódik a szürke hétköznapok túlélése. De páran nem hagyják annyiban a dolgot, és olyan gúnyhadjáratba kezdtek, aminek még lehet nagyobb visszhangja. A canonwatch.com oldalon találtam az első remek mémet, amiben a Canon eredeti reklámszövegét átformálták. Annak ellenére, hogy ez csak egy poénos írás, sokan azt gondolhatják, hogy e tartalom fedi a valóságot. A kép után a fordításom:

1939676_10201963996656337_5579680496849336835_o

„Ezt az üzenetet a félelem, a kétség, és a zuhanó eladási statisztikák szülték. Olyan fényképezőgép rendszert akartok, ami lépést tart a legújabb technológiákkal; azt akarjátok, hogy fejlesszünk, kockáztassunk, olyan extrafunkciókat adjunk, melyek más gyártóknál az alaphoz tartoznak – és azt mondjátok, hogy ez lehetséges. Azt akarjátok, hogy olyan fejlett szenzortechnológiákba fektessünk, melyek kimagaslóan jól teljesítenek gyenge fényben, melyek színhűsége kiváló, s nagy a dinamikájuk. 4K videót akartok, elektronikus keresőt és nagy sorozatfelvételi sebességet egy ésszerűen árazott fényképezőgépben. Azt mondjátok, hogy „ez megvalósítható”. Mind tőletek bocsánatot kérünk. Mert mi nem látjuk, amit ti láttok. Mi egy drága, videóra kihegyezett gépsort látunk, amit meg kell védenünk; olyan útitervet látunk, ami nagyon lassú fejlődést mutat fel, aminek hatására azonban mindig költenetek kell, ha valami újat szeretnétek. Szeretitek, amit a Sony, a Panasonic és még a Samsung is csinál, szeretitek az új lehetőségeket, a zsenialitást – látjátok, hogy mind ez LEHETSÉGES. A Canonnál mi a lehetetlent látjuk.”

Durva? Szerintem nem – ébresztő, Canon!

Hirdetések:
Weboldal készítés

.

Ezek is érdekelhetnek...