Azt mára már mindenki tudja, hogy a Sony gyakorlatilag egyeduralkodóvá vált a szenzorgyártásban. Az is nyílt titok, hogy a képérzékelők felbontása és tudása egyre jobban nő, fejlődik, ezért hát nem csoda, hogy a Sony mérnökeinek lassan a hardver mögötti részre, a szoftverre is oda kell majd figyelniük. A felbontás mellett ugyanis a színmélység, a dinamikatartomány is egyre nő, tehát a jelenlegi 14-bites RAW formátum helyére egy (vagy több) új kell. Egyes források azt emlegetik, hogy a közeljövőben a Sony áttérhet a tömörítetlen 16, illetve a tömörített 21-bites RAW formátumra, ami óriási előrelépés lenne a középformátummal szemben (a KF rendszerek egyik előnye a kisfilmes gépekkel szemben, ugye, a 16-bites színmélység, amivel sokkal finomabb és részletesebb színárnyalatokat lehet reprodukálni). Nos, meglátjuk, mit hoz a jövő, de az biztos, hogy a 36 x 24 mm-es formátum már rég túlnőtte a 14-bites világot.
- Következő poszt Ez az ötletes Canon szabadalom jobb képminőséget ígér a képszéleken
- Előző poszt Letölthető a Nikon Distortion Control Data v2
Olvastad már? Sigma objektívek tesztjei!
Keresés
Támogasd az MLZphoto oldalt!
Ha szeretnél hozzájárulni az MLZphoto weboldal működéséhez, kérlek kattints ide, és légy te is hivatalos támogató!
Vagy hívj meg egy kakaóra:
Vagy egyszerűen használj banki átutalást ("ADOMÁNY" megjegyzéssel): OTP Bank 11773425-04680611
Facebook Követők
Ha tetszik az oldal és naprakész információkat akarsz olvasni a témában, kérlek, nyomd meg a Tetszik gombot és kövess a Facebookon is!