A GoPro márkanév nem csak a kalandkamerák kedvelőinek cseng ismerősen, hiszen az elmúlt évek alatt olyan óriási ismertségre tett szert a gyártó, hogy aki nézi a YouTube csatornáit (legyen szó sportról, szabadidőről, utazásról stb.), szinte egyből tudja, ha egy adott klipet a GoPro kameráival vettek fel. Az amerikai sikermárka viszont egy ideje már lefelé ívelő eladási statisztikákra panaszkodik, ami nem is csoda, hiszen az olcsó, de „elég jó” távol-keleti másolatok, és a telítődött piac már nem habzsolja úgy az újabbnál újabb akciókamerákat, mint pár évvel ezelőtt.
Menekülni előrefelé kell, így hát a GoPro fejesei – bár kissé megkésve – a legújabb trendeknek megfelelően a drónok piacára szeretnének betörni, hogy ott majd hasonló sikereket érhessenek el, mint a kalandkamerákkal. Azzal szerintem ők is tisztában vannak, hogy nagy fába vágták a fejszét, épp ezért nem is egy szokványos drónnal, hanem egy igazi érdekességgel rontottak rá a piacra. A Karma egy olyan négyrotoros drón, ami összecsukható, így szállításkor kevesebb helyet vesz igénybe, mint a hasonló méretű konkurens termékek.
A Karma kompatibilis az összes Hero 4 és Hero 5 kamerával, így bármelyik felszerelhető erre a távvezérelt repülő szemre. A GoPro újdonsága leszerelhető stabilizátorral (3-tengelyes gimbal) rendelkezik, és a gyártó már eleve mellékel a Karmához egy markolatot is, amire ezt a gimbalt fel lehet csavarni, így kvázi kettő-az-egyben megoldásként egy kézi stabilizátort is kapunk a drón mellé. Ezt a markolatot aztán a megfelelő kiegészítők segítségével akár járművekre is fel lehet erősíteni, így eléggé univerzális a bevethetősége.
A Karma vezérlőjének érintésérzékeny kijelzője van, amin keresztül a drón számos paramétere beállítható, de repülés közben is láthatjuk rajta, amit a felszerelt kamera épp rögzít. A gyártó szóvivője szerint a Karmát úgy tervezték, hogy az kezdő pilótáknak is örömet és sikerélményt nyújthasson. Ennek tükrében van egy olyan gomb, amit ha megnyomunk, a drón automatikusan fel-, vagy épp leszáll; az előre beprogramozott repülési tilalom alá eső területek adatbázisa pedig megakadályozza, hogy akarva/akaratlanul bajba keveredjen a pilóta. Ha repülés közben a Karma hatósugarán kívülre került, akkor automatikusan visszatér hozzánk. Ugyanez történik, ha megszakad a kapcsolat a drón és a vezérlő közt, vagy alacsony az akkufeszültség. A Karma október 23-án kerül forgalomba, ára kamera nélkül 800, a Hero 5 Sessionnel 1000, a Hero 5 Blackkel 1100 dollár lesz.