Teszt: Panasonic DMC-G80 – már majdnem GH!

Videofelvétel, értékelés

A kor szellemének megfelelve a DMC-G80 is „4K képes”, így hát ezzel a fotómasinával is vehetünk fel 3840 x 2160 pixeles mozgóképeket. A G80 AVCHD (legfeljebb 1920 x 1080 képméret) és MP4 formátumokban veheti fel a képanyagot. 4K esetén MP4 kódolással 100 Mbps az adatsűrűség 25 kép/mp-es frekvencia mellett, míg Full HD-ban 50 kép/mp alatt 28 Mbps a csúcs. A készülékkel lehetséges HD-ban (1280 x 720) is videózni, itt a legnagyobb képfrissítési frekvencia 25/30 kép/mp lehet, az adatsűrűség szerény 10 Mbps.

videocrop

Amennyiben a 4K felbontást választanánk, vegyük figyelembe, hogy a látószög változik (szűkül), közelebb kerülünk a témához. Ennek mértéke a fenti animáción látható. Tudás szempontjából a G80 gyakorlatilag megegyezik a GX80 videós képességeivel, annyi a különbség, hogy a G80-hoz külső mikrofont is csatlakoztathatunk. A G80 nem lenne igazi m4/3-os Panasonic váz, ha nem rendelkezne dedikált filmfelvételi móddal. Ezt kiválasztva dönthetünk P, A, S, vagy épp teljesen Manuális használat mellett is: az expozíciós értékeket (200 és 6400 között az ISO-t is) felvétel közben is kedvünkre módosíthatjuk. Van digitális szintjelző, használható a mechanikus stabilizátor mellett az elektronikus is, ami ráadásul nem vesz el a képméretből – 4K felbontásban sem. Van zebra, van lapos színprofil (Cinelike Gamma D, Cinelike V profilok), és az érintőkijelző segítségével bárhová áthelyezhetjük az AF mezőt – a rendszer szép fókuszátmenetekre képes.

endimage

Értékelés

Nagyon meglepő volt olvasni a Panasonic-nak a DMC-G80-ról szóló sajtóbejelentését, ugyanis már a műszaki paraméterek láttán is sejthető volt, hogy itt egy a szokásos G-s gépnél komolyabb masinával állunk szemben, ami igazából már nem is G, de még nem is GH, afféle köztes szintet képvisel. A G80 az összes olyan jó tulajdonságot megkapta, amivel korábban a GH sorozat tagjai előnyre tehettek szert. Ilyen például az időjárásálló kivitel, a DfD AF rendszer, a 4K videó, de érkeztek újítások is, amik meg fájóan hiányoznak a GH3/4-ből: az öttengelyes képstabilizátor fenomenálisan jól működik, az aluláteresztő szűrő nélküli CMOS lapka pedig döbbenetesen részletgazdag képeket ont magából. Aki tehát drágállja a GH4/R-t, vagy nincs szüksége olyan brutális adatsűrűségre a videókban, de igényli a hasonló minőséget (felépítésre), és az öttengelyes képstabit, annak ideális választás lehet a G80. Pontos árat még nem tudok mondani, de a Panasonic hazai képviselete szerint 300 000,- Ft körül lesz maga a váz, az említett 12-60-as obival pedig 400 000,- Ft-ot kell majd érte fizetni. Igaz, a G7 már 210 000,- Ft körül megvásárolható, de abból hiányoznak azok a funkciók, amik a G80-at azzá teszik, ami: „Kedvenccé”, azaz aranyérmessé!

kedvenc

Panasonic DMC-G80

A Panasonic DMC-G80 vázat és a Panasonic Lumix G Vario 12-60 mm F3.5-5.6 Asph. Power O.I.S. objektívet a Panasonic Magyarországi képviseletétől kaptam tesztre. A G80 műszaki adatlapja itt olvasható.

Hirdetések:
Weboldal készítés Komel Kft. Matéria Kft.

.

Ezek is érdekelhetnek...