1. A DJI kényszerregisztrációt vezet be drónjai kapcsán
A DJI _erősen_ le fogja korlátozni a frissen vásárolt drónod működését, ha nem aktiválod azt a neten! A legújabb hírek szerint a DJI Phantom és a DJI Mavic drónjait sem kell már az USA-ban a Szövetségi Légügyi Hatóságnál (FAA) regisztráltatni, ha magáncélra kívánja azokat valaki használni. A DJI viszont úgy döntött, hogy nem óhajt végtelen perekbe bocsátkozni, ha egy-egy ügyfele felelőtlen módon balesetet okozna, ezért önkorlátozó intézkedéseket hoz: a frissen vásárolt drónokat minden felhasználónak aktiválnia kell a gyártó honlapján, különben szinte használhatatlan lesz a távvezérelt eszköz.
Kép forrása: DJI
A legfrissebb firmware tehát már egy „alkalmazás aktivációs folyamathoz” köti az önfeledt repülést; a régebbi vezérlőszoftverrel rendelkező készülékekre nem vonatkozik ez a kényszer, de ha a DJI GO vagy a DJI GO 4 alkalmazások legfrissebb változatait kívánjuk használni, akkor bizony számolni kell a kötelező regisztrációval ott is. Ha valaki nem kíván fejet hajtani az új intézkedések előtt, akkor ezekkel a hendikepekkel számolhat: nem lesz élőképe a kamerának, legfeljebb 50 méteres rádiuszban és maximum 30 méteres magasságban repülhetünk.
Ha viszont regisztráljuk termékünket, akkor szabad a pálya – egészen addig, amíg korlátozott légtér közelébe nem kerülünk, ugyanis ott a drón egyszerűen letilt, tehát készakarva sem tudunk majd tiltott területre merészkedni vele. Azt egyelőre nem tudni, hogy az USA-n kívüli piacokon hogyan fog megtestesülni ez a regisztrációs kényszer – amint van információm, szólok. Addig is irány a DJI honlapa, ha többet szeretnél megtudni az ügyről. (Forrás: link.dji.com)
2. Illegálisan röptetett drón csapódott a nézőtérbe
Állítólag pont az efféle történések elkerülése végett vezeti be a fenti kényszerintézkedést a DJI: egy illegálisan, tehát engedély nélkül röptetett drón csapódott egy sportrendezvényen a nézőtérbe, szerencsére senki sem sérült meg. A pilótának is óriási szerencséje volt, mert ha személyi sérülés is történt volna, akkor annak komoly jogi következményei lehettek volna. A becsapódást elnézve, nem csak maga a drón, hanem a rotorok is komoly sérüléseket okozhattak volna. (Forrás: fox5sandiego.com)
3. Az MIT autonóm követő-drónt épít
Annak ellenére, hogy a drónok már gyárilag is egyre okosabbak, a csúcsminőségű, légi követés még mindig komoly emberi beavatkozást igényel. Az MIT Computer Science and Artificial Intelligence Laboratory (CSAIL – számítástechnikai és mesterséges intelligencia kutatóintézet) kutatói ezen változtatni szeretnének, ezért egy projektet állítottak össze a témában. A követéses bevetés előtt a felhasználó meghatározhatja majd a látószöget, a célszemély pozícióját és méretét a képen – a drón ezután „rácuppan” és úgy követi a célszemélyt, hogy közben az esetleges akadályokat automatikusan kikerüli. A követési paramétereket repülés közben is módosíthatjuk majd, melyekre a drón azonnal reagál. Sőt, egyes paramétereket akár fontosabbként is besorolhatunk, így a repülő eszköz rangsorolni fog, ha repülés közben egyes adatokat lehetetlen lenne betartania. Az MIT drónját és követőrendszerét a Szingapúri International Conference on Robotics and Automation (nemzetközi konferencia a robotikáról és az automatizálásról) fogja bemutatni. (Forrás: dpreview.com)