Képminőség
A Nikon D7500 gyakorlatilag a teljes képalkotó rendszerét a D500-tól örökölte, tehát ugyanaz a képérzékelő és jelfeldolgozó processzor lapul benne, mint a gyártó APS-C-s zászlóshajójában! Csakúgy, mint a D500-ban, úgy itt sincs aluláteresztő szűrő a lapka előtt, ami azt eredményezi, hogy a felvételek még részletgazdagabbak, „élesebbek” lehetnek. És bár érdemes a drágább, nagy felbontóképességű objektíveket felcsavarni a D7500-ra is, azért a középkategóriás üvegektől sem kell tartani, nem okoznak majd csalódást. A teszthez a gyártó hazai képviseletétől az AF-S DX Nikkor 16-80 mm F2.8-4E ED VR lencserendszert kaptam, ami az ekvivalens 24-120 mm-es tartománynak megfelelő látószöget nyújtja, és amellett, hogy viszonylag könnyű darab, kellően nagy kezdő F-értéket nyújt, elektronikus rekeszvezérlésű és beépített képstabilizátorral is bír. A képminőségével sem volt gond, amint azt majd a képmintákon is láthatjátok.
Egyelőre az Adobe Camera RAW nem támogatja a D7500 nyersfájljait, „mókolni” meg nem lett volna fair (fájlszerkesztővel átírhattam volna D500-ra a gépnevet a NEF-ekben), így hát nem maradt más, mint a fényképezőgép JPEG fájljait vizsgálgatni. A D7500 ugyanazt az érzékenységi tartományt kínálja kiterjesztve, mint a D500, alapesetben viszont ISO 100-51200 közötti értékekre állítható. Lássuk, mire képes a kikapcsolt zajszűrés és a „Standard” séma:
A JPEG állományok alapján azt látni, hogy ISO 3200-as érték mellett még megmaradnak a finomabb részletek is, és ahol nincs annyi ezekből, akár az ISO 6400 is gondolkodás nélkül használható. Valószínűleg a RAW konverzió során még akár egy FÉ-vel feljebb is mehetünk, ami pedig már szédítően jó érték. A D500-hoz képest talán fél FÉ értéknyivel gyengébb a teljesítmény, de némi kompromisszummal az ISO 12800 is számításba vehető. És mi a helyzet a felerősített, kiterjesztett érzékenységi értékekkel? Íme:
Nos, az ISO 102400 már erős kompromisszum, de végszükség esetén még jó, ha ott van a tarsolyban, ám az e fölötti értékeket már tényleg felejtsük el, szinte használhatatlan képminőséget kapunk. A D7500 (automatikus) színvilága – a többi Nikon dSLR-hez hasonló módon – tipikusan Nikonos, azaz kissé zöldes-sárgás, de semmiképp sem zavaró módon, vagy mértékben.
Bár a készülék dinamikatartományát a megfelelő RAW konverter hiányában még nem tudtam megnézni, nyugodtan mondhatjuk azt, hogy valószínűleg ugyanolyan jó (tág) lesz, mint a D500 esetében. A képmintákat errefelé találjátok.