Képminőség
A FujiFilm GFX 50S-t mindhárom mellékelt objektívvel használtam, de a legtöbbet a 63 mm-es és a 32-64 mm-es lencserendszerekkel töltöttem. Mindegyik nagyon jól teljesített, ami a felbontóképességet illeti (a képminták alapján), de a zoomobjektív a képsarkokban valamelyest „taknyolt”. No, lássuk, mit produkál a masina zaj szempontjából. Ehhez egyrészt a saját JPEG motort (mindenféle zajszűrés kikapcsolva, semleges profil), másrészt az ACR 10.2.0.894-es változatát használtam a RAW konverzió során (gyári értékekkel). A készüléket a natív ISO tartományban tettem próbára, íme:
A saját JPEG motor ISO 6400-i bezárólag nagyon jó képminőséget produkál, zajt egyáltalán nem lehet látni a fotókon. ISO 12 800 sem zajos, csupán valamivel szemcsésebb és mosottabb, homályosabb, mint az ISO 6400-as érték. A helyzet RAW fájlok használata során sem változik, de elsősorban azért, mert az ISO 12 800-as értéken a vörösek kezdenek elszabadulni, és „beszennyezik” a képet.
Amit azonban a laborban készített felvételek nem mutatnak, az a bődületes részletgazdagság, amit ez a szenzor produkál (a megfelelő optikával, persze)! Az elkészített fotók olyan finom részleteket is szemünk elé tárnak, amit nem is gondoltunk volna fényképezéskor. A képmintákat mindenképp nézzétek meg teljes felbontásban!
A gép dinamikáját egyelőre csak futólag néztem, elsőre nem tűnik szűknek a tartomány, de nem is szárnyalja túl az elvárásaimat. Pontosabban majd akkor tudok nyilatkozni erről a részletről, ha ismét kézbe vehetem majd a rendszert (ehhez némi szabadidőre és megfelelő időjárásra lesz szükség).