Lehet, hogy leáldozóban van az óriási méretű és méregdrága filmkamerák kora? Nyilván minden formátumnak megvan a maga helye a filmkészítésben és minden rendszernek megvannak az előnyei, hátrányai, korlátai, de azért lássuk be, hogy egy 35 mm-es formátumú szenzorral szerelt tükörnélküli csodával is lehet komoly képminőséget produkálni. Bár már évekkel ezelőtt voltak kísérletek arra, hogy hogyan lehetne egy full frame szenzoros fotógéppel egy komolyabb forgatásban részt venni (pl. a „House M.D. sorozatban Canon EOS 5D Mark II tükörreflexes gépeket használtak egy-egy snitthez) a „The Possession Of Hannah Grace” az első Hollywoodi produkció, amit teljes egészében egy MILC fényképezőgéppel vettek fel.
Glenn S. Gainor főproducer választása végül a Sony A7S II-re esett, amire a megfelelő közgyűrű közbeiktatásával a nagyformátumú Vantage Hawk 65 anamorfikus objektíveket csavarták. „Tudtam, hogy a Sony A7S II-ben egy full frame méretű szenzor található, amivel akár 4K felbontású mozgóképeket is lehet rögzíteni. És azt is tudtam, hogy a filmünket úgy kell leforgatnom, hogy beleférjek az időbe és a rendelkezésemre álló büdzsébe. A Vantage-zsal kapcsolatban állok, így összetettük, amink volt, és úgy forgattuk le a mozifilmet, ahogyan azt korábban előttünk még soha senki más.” – mondta Gainor.
A Hawk 65 optikák 1,3-szoros „vágással” alkotják a képet, így a végeredmény a 2,4:1 oldalarányú szélesvásznú formátum lett. A felvételek során az operatőrök hat objektívvel dolgoztak: két-két 40, 60 és 95 milliméteressel. Mivel a Sony A7S II a forgatásokon használt gigantikus kamerákhoz képest hihetetlenül olcsó, ezért nem egy, hanem hat vázat használtak filmkészítéskor. A fényképezőgépeken más-más objektív volt, ezért ha cserélni kellett volna az egyiken a lencserendszert, egyszerűen átváltottak a másik A7S II szettre.
Csak erős idegzetűeknek!
Az operatőr, Lennert Hillege szerint a legnagyobb kihívást az A7S II által alkalmazott tömörítés jelentette (8-bites), de hozzáfűzte, hogy nem a technikai tökéletesség volt a cél. Lehet, hogy ez lesz a filmkészítés jövője? A MILC-ek nem csak a fotográfiát, hanem a filmkészítést is forradalmasítják? (Forrás: petapixel.com)