Tízedik évfordulóját ünnepli a Canon filmkészítő rendszere, a Cinema EOS System! 2011 novemberében született meg a Canon filmkészítésre szakosodott rendszere. Ez volt az az év, amikor a mérleg nyelve a korábbi analóg rendszerektől egyre inkább a digitális eszközök felé kezdett billenni; a Canon Super35-ös képérzékelők köré épített kamerákkal lépett be a filmgyártás világába: az első kamerák az EOS C300 és a C300 PL voltak, amelyekre a CN-E14.5-60 mm T 2.6 LS / CN-E14.5-60 mm T 2.6 L SP natív, filmezésre kialakított lencserendszereket csavarhattuk.
Kép forrása: Canon
A Canon tovább tágította a vizuális (ön)kifejezés határait, és folyamatosan fejlődő technológiákkal rendelkező eszközöket fejlesztett és fejleszt azóta is. A cég első Cinema EOS kamerája, az EOS C300, amely CMOS érzékelővel volt felszerelve, s már a 35 mm-es filmhez hasonló videóreprodukciót produkált, 2012-ben a National Academy of Television Arts & Sciences (NATAS) „Technology and Engineering Emmy” díjat kapott. Sőt, a céget filmes objektívjeiért is kitüntetésben részesítették: 2017-ben újabb „Technology and Engineering Emmy” díjat kapott.
A Canon Cinema EOS rendszerét széles körben használják a modern filmgyártásban, beleértve a mozifilm- és televíziógyártást is. Az EOS C300 Mark II (2015 szeptemberében adták ki) digitális kamerát és nyolc moziobjektívet használtak a 2018-as Oscar-díjas „Free Solo” c. dokumentumfilm forgatásához. A rendszert 2020 januárjában a Sundance Filmfesztiválon is kitüntették, ahol a World Cinema Documentary zsűri operatőri különdíjának nyertesét, az „ACASĂ, MY HOME” című filmet EOS C300 és EOS C100 Mark II kamerákkal forgatták (2014 decemberében jelent meg). (Forrás: usa.canon.com)
Sajtóközlemény
A Canon a híres Cinema EOS sorozat 10. évfordulóját ünnepli, amelyet olyan filmkészítők dicsérnek egy különleges Shutter Stories epizódban, mint Jimmy Chin, az Oscar-díjas Free Solo dokumentumfilm rendezője és producere. A podcast a Canon híres színtudományáról és a kiváló képminőségről szól, Jimmy pedig arról beszél, hogy a termékcsalád hogyan segítette szakmai útját.
Visszatekintve 2011-re, a Canon új utakra lépett a Cinema EOS System piacra dobásával, bemutatva első Full HD digitális mozi kameráját és dedikált kamera-objektíveit. Az EOS 5D Mark II hollywoodi filmek és nagy sikerű tévéműsorok forgatásáért kapott elismeréseire építve az EOS C300 lett a Canon első dedikált mozi kamerája. A CMOS-érzékelőért, amellyel a 35 mm-es filmekhez hasonló videoreprodukció érhető el, 2012-ben Technológiai és Mérnöki Emmy-díjat kapott. Ez megnyitotta az utat a Canon mozikínálatának többi része előtt, így a filmkészítők előrelépést tettek egy igazi mozgókép-kamera felé, ami hamar megjelent a televíziós közvetítéseken, sőt játékfilmekben is használták, köztük az Oscar-díjra jelölt, Phillips kapitány-ban és a Netflix nagy sikerű krimisorozatában, a The Confession Tapes-ben.
Az új rendszer forradalmi volt, és kreatív filmezési lehetőségek és képességek egész sorával ruházta fel az operatőröket. Azóta a Canon úttörő technológiákat vezetett be a filmiparban a bemutatott 13 innovatív kamerával, az erőteljes és precíz Dual Pixel CMOS AF-től, amely eredetileg a Canon EOS 70D-ben szerepelt, egészen a debütáló EOS C200-ig. A Canon Cinema RAW Light – egy olyan technológia, amely minden eddiginél hatékonyabbá tette a RAW-felvételt. Tovább bővítve a filmkészítés lehetőségeit, tavaly a Canon a Cinema EOS új korszakába lépett az EOS C70-nel, amely az első a kínálatban, amely RF foglalatot használ.
A különleges évforduló alkalmából a Canon örömmel beszélget Meena Singh és Jimmy Chin filmkészítőkkel a Cinema EOS termékcsaládról. A Canon nagykövet, Ilvy Njiokiktjien által vezetett adás a Cinema EOS elmúlt 10 évére tekint vissza, beleértve a kulcsfontosságú technológiai fejlesztéseket és a ma elérhető, nagy teljesítményű mozi kamerák lenyűgöző választékát. Megbeszélik az általuk használt eszközöket és azt, hogy azok hogyan támogatják a munkafolyamataikat, továbbá elmesélik néhány emlékezetesebb projektjük történetét. A podcast november 17-től lesz elérhető.
Yuichi Ishizuka, a Canon EMEA régiójának vezérigazgatója így nyilatkozott: „A Cinema EOS rendszer 10. évfordulója alkalmából rávilágítunk azokra a fejlesztésekre, amelyek új lehetőségeket nyitottak meg a filmipar számára. A filmre és tévére szánt EOS 5D Mark II sikerét követően kezdtünk hallani az iparágtól a filmre optimalizált kamerák és objektívek iránti igényeket, ezért kifejlesztettük a Cinema EOS rendszert. Azóta továbbra is figyelünk az iparág változó igényeire, és az elmúlt évtizedben a technikai határokat feszegettük egy sokoldalú termékcsalád kifejlesztésével, beleértve a 13 kamerát és 30 moziobjektívet, amelyek segítségével az operatőrök életre kelthetik a történeteket videón keresztül. A videóipar jövője izgalmas – aktívabb és változatosabb, mint valaha. Azon kevés vállalatok egyikeként, amelyek kameráinak mindhárom alapelemét – objektíveket, érzékelőket és processzorokat – fejlesztik, folyamatos felelősségünk, hogy egyre rugalmasabb termékeket fejlesszünk ki, amelyek felülmúlják az ügyfelek képminőséggel kapcsolatos elvárásait, ami mindig is Cinema EOS termékcsalád középpontjában állt.”
A 10. évfordulós Cinema EOS-ról itt olvashat bővebben: www.canon-europe.com/pro/stories/10-years-canon-cinema-eos/
Ha meg szeretné hallgatni a Cinema EOS 10. évfordulós Shutter Stories november 17-i különleges podcastját, látogassa meg a: www.canon-europe.com/pro/shutter-stories-podcast/#episodes
A Canon a nagyra becsült termékpalettát teljes egészében bemutatja az IBC 2021-en – a vezető globális média- és műsor kiállításon Amszterdamban, Hollandiában (december 3. és 6. között).