Így hozd ki a legjobb képminőséget a már meglévő fotós szettedből

Nyilván semmi sem überelheti a frissen megszerzett (vagy kívánságlistán ékeskedő) fényképezőgépet és/vagy objektívet, de azért az aktuális szettet sem kell azonnal kidobni, hiszen még a több éves rendszerekben is van elég potenciál (és, ugye, még emlékszel, hogy évekkel ezelőtt meg a mostani vázad/lencserendszered volt minden vágyad főszereplője?!). Néha elég csak egy kicsit változtatni szokásainkon, hogy ismét elcsodálkozhassunk azon, mi mindenre képes még az öreg harcosunk! Íme, pár viccesebb és pár komolyabb tipp, hogyan hozhatod ki a maximumot a gépedből:

  1. mielőtt exponálsz, vedd le a lencsevédő kupakot az obiról – komolyan, velem is megesett már, hogy a nagy sietségben az obin felejtettem a kupakot..
  2. a témára állíts élességet, ne elé, ne mögé – szóval, érdemes néha jobban odafigyelni, hova is állt élesre a rendszer
  3. kapcsold ki a gép menüjében a „memóriakártya nélküli expozíciót” – lőttem már úgy párszor megismételhetetlen jelenetről képet, hogy nem volt kártya a vázban..
  4. ügyelj arra, hogy legyen elég ÉS megfelelő minőségű fény – fényképezéshez fényre lesz szükségünk, de az sem mindegy, hogy milyen (pl. villogó LED lámpa stb.)
  5. kerülj minél közelebb a témához, „ne kilométerekről akarj lefotózni egy verebet”
  6. ne félj a képek túlexponálásától – a bebukott részek visszahúzása sávosodába és zajba fulladhat, nem kell a teljes jelenetnek kiégéstől mentesnek lennie (a háttér túlexponáltsága kevésbé zavaró, mint a zaj)
  7. ne félj a magasabb ISO értékektől – már a pár évvel ezelőtt gyártott digitális fényképezőgépek is jól használhatók akár ISO 3200-on, ne félj hát kihasználni ezt a potenciált (főleg, ha rövid záridőre van szükséged a téma kimerevítéséhez)
  8. tudatosan válaszd meg a téma hátterét is – ne legyen zavaró, figyelemelterelő a háttér (se az előtér), és a téma ne vesszen el a háttérben
  9. ne használj feleslegesen szűrőket, ezek rontják a képminőséget – minden fölösleges üveg- és légréteg ront a képminőségen, főleg, ha nem kiváló minőségű az a szűrő (UV szűrő, rád mutatok elsősorban!)
  10. ha nem kell a legkisebb mélységélesség, rekeszelj egy FÉ-t, élesebb lesz a képed – általában az objektívek a legtágabb rekesznyílásuknál egy FÉ-vel szűkebb blendével sokkal élesebb, kontrasztosabb képet rajzolnak
  11. RAW-ban fotózz – sokkal nagyobb mozgástered van az utómunkálatoknál, ha nyersformátumot választasz, mintha az eleve veszteségesen tömörített JPEG-et választanád
  12. próbálj ki minél több nyerskép-feldolgozó szoftvert – nem biztos, hogy a legjobb feldolgozó szoftvert használtad eddig, lehet, hogy a másik gyártóé sokkal többet képes kihozni a te géped fájljaiból
  13. inkább az objektíved legyen drágább, minőségibb, mint a váz, amire csavarod – egy közepes váz egy kiváló minőségű objektívvel mindig jobb képminőséget fog nyújtani, mint egy csúcs gép egy silány optikával
  14. ismerd a témád és használd az optimális expozíciós értékeket – ehhez a ponthoz regényeket lehetne írni. Nem csak a természetfotósoknál létfontosságú, hogy ismerjék a témájukat, hanem a tárgyfotósnak is igazodnia kell az alanyához.
Hirdetések:
Weboldal készítés

.

Ezek is érdekelhetnek...