Képminőség
Igen tudom, a Panasonic S5IIx elsősorban a videóról szól, hiszen nem véletlenül tömték tele olyan szolgáltatásokkal, amiért máshol külön fizetni kell. De biztos vagyok benne, hogy lesz majd szép számmal olyan felhasználó is, aki a filmkészítés mellett néha azért fotózni is elvinné a masinát. Ráadásul ebben a vázban is megtalálható a nagyfelbontású mód (nyolc kép egyesítésével jön létre), amivel akár 96 MP-es (12 000 x 8000 pixel) képeket is készíthetünk. De első körben lássuk a szokásos „zajos” képeket, majd a dinamikatartományra utaló fotókat, és csak utánuk a nagyfelbontású kompozit képeket!
Kattints!
Szokás szerint balra a RAW fájlokból átkonvertált (Adobe Camera RAW v16.0.0.1677), 10-es minőségű JPEG fotók láthatók, míg jobbra a készülék saját képalkotó motorjával készült veszteségesen tömörített, „Fine” minőségű JPEG-ek.
Látszik a Panasonic S5IIx új képalkotó motorja, aminek lelke a Leica-val közösen fejlesztett L2 processzor: már a készülék saját JPEG állományai is mesésen zajmentesek, ráadásul úgy, hogy a menüben mindenféle zajszűrést kikapcsoltam, illetve a lehető legkisebbre vettem (-5). A legfinomabb részletek is megmaradnak ISO 6400-ig bezárólag, a kevésbé finomak még ISO 12800-on is látszanak, de SOS megoldásnak még az ISO 25600 sem ördögtől való.
A RAW konverzió során nem nagyon nyerünk semmit zajszint terén: a képek magas érzékenységi értékek mellett valamivel részletgazdagabbak lesznek (minimálisan), cserébe nő a szemcsézettség és ISO 51200 mellett a vörös csatorna elszabadul. Ez utóbbi valószínűleg az ACR okozta probléma, hiszen számtalan gép fájljainál tapasztaltam ugyanezt.
Kattints!
A Panasonic S5IIx dinamikája is rendben van. Bár láttam tőle jobbakat, de sokkal gyengébbeket is. A készülék körülbelül a középmezőny felső harmadába illeszkedik.
Kattints!
Az S5IIx nagyfelbontású módot is kínál, ahol 96 MP, azaz 12000 x 8000 pixel a csúcsérték. A paraméterezés során választhatunk képminőséget (kombinált, finom, RAW+finom, RAW), képméretet (XL 96 MP, LL 48 MP), kérhetjük a sima fájlok mentését is (azt a nyolc fájlt jelenti, amiből a készülék aztán összerakja a kompozit képet), beállíthatjuk az expozíció késleltetést (érdemes 2 mp-re állítani), illetve megadhatjuk a mozgás okozta elmosódás kivédésének módját (MODE1, vagy MODE2). A nagyfelbontású képkészítés során a maximális érzékenység ISO 3200 lehet. A fenti részletek ISO 100-on készültek F5.6 blendeérték mellett, 96 MP felbontással, MODE1 bemozdulás-gátlással.