Anno, amikor teszteltem a Sigma 24-70 mm F2.8 DG DN | Artot, már akkor is csak dicshimnuszt (annak minden gúnyos, túlzó része nélkül) tudtam róla írni: „A Sigma 24-70 mm F2.8 DG DN | Art jött, látott és győzött – gyakorlatilag csak szuperlatívuszokban lehet róla beszélni, hiszen pár apróságtól eltekintve […] a japán gyártó megalkotta a „tökéletes” alapzoomot! Az objektív szigetelt, a fókuszálás gyors, néma és pontos, a fókuszgyűrű kellemesen csillapított működésű, van kiosztható funkciógomb, van egy nagyon praktikus reteszelés, a képminőség a teljes tartományban már nyitott rekesz mellett is makulátlan! Az objektív felépítése 1A minőségű […].Nem akarom visszaadni..” – erre most jön az új generáció és rátesz még egy (vagy több) lapáttal! „És ezt hogy?” – hogy klasszikusokat idézzek. Nos, lássuk:
Kattints!
A Sigma 24-70 mm F2.8 DG DN II | Art a japán gyártó egyik zászlóshajója, ha lencserendszerekről van szó. Nem csoda hát, hogy a mérnökök úgy tervezték meg az újoncot, hogy annak ne csak a felépítése, hanem a képminősége is makulátlan legyen. A sajtóanyagban az illetékesek kiemelik, hogy a Mark II jelentősen túlszárnyalja a korábbi variánst; ezt úgy tudták kivitelezni, hogy az elérhető legmodernebb technológiákat alkalmazták a fejlesztőmérnökök. Nőtt az optika felbontóképessége a teljes zoomtartományban, s immár rekeszgyűrű is rendelkezésünkre áll, de a fókuszmotort is lecserélték: a HLA (High-response Linear Actuator) sokkal gyorsabb (szinte hihetetlen háromszoros sebességről beszélünk!), jóval nagyobb nyomatékú, mint a korábbi verzió egysége.
A Sigma 24-70 mm F2.8 DG DN II | Art körülbelül 7%-kal kisebb és 10%-kal könnyebb elődjénél: a Sony E-bajonettes változat 735 grammot nyom (745 grammos a Leica L-bajonettes), terjedelme 87,8 x 122,2 mm (a Leica L-foglalatba illeszthető 2 mm-rel rövidebb). Az optikai formula 15 csoportba rendezve összesen 19 lencsetagot tartalmaz, ezek közül 6 db FLD, 2 db SLD és 5 db aszférikus kialakítású. A legkisebb tárgytáv 17-34 cm között mozog a választott gyújtótávolság függvényében. A blende írisze lekerekített, összesen tizenegy lamellából áll, így szinte biztosra vehető a „vajpuha bokeh”. A szűrőmenet átmérője 82 mm – ennek hála a peremsötétedés valószínűleg csekély mértékű lesz.
A mérnökök az optikai formula kidolgozása során arra is ügyeltek, hogy a fókuszlégzés a lehető legkisebb mértékű legyen, így a lencserendszer nem csak a fotósok, de a filmkészítők igényeit is teljes mértékben kielégítheti. A Sigma 24-70 mm F2.8 DG DN II | Art természetesen por- és cseppálló szigeteléssel is el lett látva, így a megfelelő vázzal összepárosítva akár zordabb körülmények közepette sem kell lemondani a képalkotásról. A tubuson két felprogramozható, „AFL” feliratú gombbal is összetalálkozhatunk, ezek tovább növelik az objektív funkcionalitását. Az objektívet fókuszretesszel is ellátták, így a gyújtótávolságot 24 mm-en rögzíthetjük – külön említendő, hogy a retesz oldásához elég a zoomgyűrű forgatásába kezdeni, nem csak a reteszgomb mozgatásával oldható a rendszer.
A Sigma 24-70 mm F2.8 DG DN II | Art bruttó 529 990,- forintért vásárolható meg 3 év garanciával.