A kétévente megrendezésre kerülő Photokina fotós szakkiállításon jelentette be a Panasonic legújabb csúcskategóriás kompakt fényképezőgépét, a DMC-LX100-at, amelyben 4/3-os képérzékelő játssza a főszerepet a fixen szerelt F1.7-2.8 kezdő fényértékű zoomoptika mellett. Az LX100 a legendás LC1 és a sokak által kedvelt LX7 szerelemgyermeke, amelyben azonban a m4/3-os GM1 stíluselemeit is fel lehet fedezni. A készülék maga nem sokkal nagyobb, mint az LX7, van beépített elektronikus keresője, optikája körül pedig nem csak fókuszgyűrűt, hanem rekeszváltó mechanikát is találunk.
Az LX100 a már említett 16 MP-es, 4/3-os lapka köré épül, amelyre az ekvivalens 24-75 mm F1.7-2.8 Leica lencserendszer karcol. A készülék képes 4K felbontású mozgóképek rögzítésére (progresszív 30 kép/mp frekvenciával), van beépített WiFi és NFC modulja, a hátoldalán pedig egy 3”-os, 920 000 képpontos felbontással rendelkező kijelző teljesíti szolgálatát. A képkomponálásban azonban nem csak ezt, hanem a beépített elektronikus keresőt is használhatjuk, amely a DMC-GX7-ből már ismerős lehet. Bár az LX100-nak nincsen beépített vakuja, a gyártó egy kis, kívülről felpattintható villanót mellékel a készülékhez.
Szolgáltatásait tekintve az LX100-ban egy valóban remek újítás az úgynevezett „4K Photo” hibrid videó/állókép funkció, ami lehetővé teszi azt, hogy a 3840 x 2160 (8 MP) felbontású videóinkból tetszőleges képkockát vonjunk ki. Ezáltal olyan pillanatképeket nyerhetünk, melyek például a hagyományos sorozatfelvételi funkcióval nem lehettek volna megörökíthetőek. Az LX100 megörökölte a GH4-ben bemutatkozott DFD (Depth From Defocus) automatikus élességállító rendszerét. A kis csúcskompakt ennek köszönhetően képes a 11 kép/mp-es sorozatfelvételi sebességre is AF használata mellett. A mechanikus zárrendszert egy elektronikus is kiegészíti, amivel akár 1/16 000 mp-re is lemehetünk a zársebességgel.
A Panasonic DMC-LX100 tudását és műszaki specifikációit tekintve sokaknál kiválthat akár egy teljes m4/3-os rendszert is; a legjobb még csak most jön: ára 900 dollár lesz, ami igen versenyképessé teszi világszerte a piacokon.
Fontosabb műszaki paraméterei:
- Jellege: nagyszenzoros kompakt fényképezőgép
- Szenzor: 4/3-os Multi Aspect, 16 MP-es felbontással (13 MP, avagy 4112 x 3008 pixeles valós felbontás)
- Váz anyaga: magnéziumötvözet
- Képarányok: 1:1, 4:3, 3:2, 16:9
- Objektív: fixen rögzített zoomobjektív ekv. 24-75 mm-es gyújtótávolsági tartománnyal és F1.7-2.8 kezdő fényértékkel
- Érzékenységi tartomány: ISO 200-25 600 (kiterjeszthető ISO 100-25 600-ig)
- Képstabilizátor: van, optikai
- Fájlformátumok: RAW és JPEG (Fine, Standard)
- Legkisebb tárgytáv: 3 cm
- AF: 49 mezős kontrasztérzékeléses autofókusz
- Kijelző: 3”-os 920 000 képpontos felbontású érintőképernyő
- Kereső: elektronikus kereső 2,764 millió képpontos felbontással, 1,39-szeres nagyítással
- Záridő tartomány: 1/4000-60 mp (elektronikus zárral 1/16 000 mp)
- Sorozatfelvételi sebesség: 11 fps
- Videofelvétel: max. 4K @ 30 fps
- Adattároló: SD/SDHC/SDXC
- Csatoló: USB 2.0, HDMI
- Extrák: WiFi, NFC
- Tömege: 393 gramm
- Mérete: 115 x 66 x 55 mm








Aztakurvaegit.
Nagyon tetszik! Épp azon tűnődtem, kellene az a m.Zuiko 12/2… ezek után meggondolom.
(pláne, hogy csak E-P1-em van, azt pedig ez alázza elég rendesen)
Amúgy, amit anno a Fujinál sznobizmusnak tartottam, azt most elbűvölőnek könyveltem el a Panasonicnál.
Utolsó fasz sznob-e vagyok? 😀
(Amúgy tessék regisztrálni, hogy az utóbbi időben mellszélességgel ismertem el a Fuji érdemeit, le a kalappal előttük [is].)
A régi csúcskompaktjait lehúzhatja a Pana a retyón. Meg még néhány
gyártó. Egy felhajtható kijelző beépített villanóval egy kiskompakton
inkább előnyös mint az EVF. Azért ez nem annyira kiskompakt. Habár biztosan mások másképpen látják. Teccik-teccik. Majdnem wow!
A Gopro4 ezeket übereli!
Meg értelmet nyert a 4/3 lapkaméret. 🙂 Ezt még így beírtam. Kicsit provokatíve. De nekem máris más megvilágításba került az egész m43 rendszer. Mert ha van egy lx100-ad, akkor még melyik obit akarod felcsavarni az m43-ból? Fényerős telét mi? Oké. Marad 1-2 fényerős fix 34 mm felett. Ha nem tudok lemondani meglévő fixemről, akkor veszek alá vmi elfelejtett vázat elővenni néha játszani. Változott a leányzó fekvése. Esetleg csapnivalóan szar karakterű az lx100 bokéja. És piff neki.:)
Ez a gép egyszerűen bezárta az RX100 III-at egy vártoronyba és lenyelte a kulcsot. A Sony csúcskompaktja egyébként annyira tetszett (eddig), hogy szándékomban állt vásárolni egyet (eddig).
Az RX100 III nálam eleve nem játszik, mert a sel 16-50 dofja és átfogása színre-szagra hozza azt a szintet. A nex 3n így vett le a lábamról és majdnem 3db-ot kaphatsz 1 árán. Minden addigi csúcskompaktot ki vagy megüt. Ez a pana már tovább lépett szignifikánsan.
Na jó, de a NEX-3N nagyobb is, nincs EVF, nincs vaku csatlakozási lehetőség. Nem akarok még egy MILC-et a meglévő rendszereim (Fujifilm X-E2 + Canon EOS 5D Mark III) mellé, annak nincs túl sok értelme. Valamilyen tényleg apró gép kell nekem, mert az X-E2 sűrűn nálam van, de néha az is nagy (pl: bringázásnál).
A nex3n-t tök felesleges cserélhetõ obisnak tekinteni. Nem is kell róla tudomást venni. Frankón mondom. Az egy kvázi-kompakt. Így eleve nem is kell külső vaku. Elég az ami benne ban. Az evf lehet h vkinek fontos. Erre is azt mondom másodgépként nem szentségtörés a hiánya. A mérete, de inkább a súlya már már lehet kényelmetlen. Az igaz. A végeredmény kárpótpol.
Volt már NEX-6 vázam, szóval ismerős vagyok a Sony háza táján is. A NEX-3N számomra korlátozottabb mint egy emberes csúcskompakt. Ráadásul a 16-50-es obit sem szerettem.
Mondjuk eddig az RX100 II és III között agyaltam, előbbin van vakupapucs, de EVF nincs, utóbbin meg van EVF, de a vakupapucs repült. De az LX100 fényében egyszerűen értelmetlen ezen tovább agyalni, ez egyszerűen odapörköl.
http://camerasize.com/compare/#569,442
Bármelyik cs.kompakttal összevethető. Canon s-széria kisebb pl. Csak a képminőség komoly kompromisszum nex-hez képest.
Az Lx100 valamelyest laposabb. Kisebbnek nem mondanám. Persze a Pana nekem is jobban vágyható. Ne legyen félreértés. Ráértem írogatni. Semmit nem vések kőbe. Csak dumcsi. Érted?A 1650 kicsi, átfogása nem kommersz18-55. Az induló kellemes. Egy kicsit lágy a képe, sarkokban inkább. A bokéja szvsz teljesen rendben. Meg hát kicsi. Tájképen rekeszt kap. Mindent és az árát egybevéve én nem csalódtam. Gondolom más se mert elég jól lepucolták a készleteket. Nekem az is tecc, h jpg motor elég becsületes. A raw-ot kipróbáltam. Aztán visszatettem jpg-re. Nincs értelme használni. A kezelése nem élmény kategória, de mindent tud. Meg lehet tanulni. Portré kompakttal? Ezzel megvan. Én így agyaltam mikor megvettem. Ja meg bitang volt az akció. 🙂 Majd az lx 200! 🙂
aztakurva (már bocs)
Shut up and take my money!
Rájöttem, h nekem egyáltalán nem tetszik ez az előrenyúló tubus:
https://www.flickr.com/photos/cklppt/15086197598/in/set-72157647718522362
Egyszerűen ettől szétesik a fgép szépsége. Kár érte.
Még egy érvet a felhajtható kijelzőhöz: a béka perspektíva rendkívül kényelmesen kivitelezhető, akkor még1: utcafotónál nem verik ki a kezedből. mert hasból tudsz képelni. Nem feltűnő. Jó az evf de legyen a kijelző felhajtható ráadásul. 🙂
nagyon komoly!
kiváncsi leszek az obi képességeire és a gép reakcióidejeire…
eléggé „mindig magammal hurcolhatom” méretű-tudású
Nekem tetszik, főleg azért is, mert a 2006-ban megjelenő L1-es formavilága is nagyon tetszett, (bár úgy írják ez a 2004-es LC1, és az LX7 leszármazottja) igaz 500 ezres árával csak álom volt. Gondolkodom karácsonyra fényképező vásálásán, ez is felmerült, és remélem még egy kicsit akciósabb lesz addigra 🙂
Azért véleményem szerint egy-két változtatást jó lett volna még a gépen:
– mint az lx1000-ren kihajtható képernyő, vagy a gf6-on a felhajtható.
– az érintőképernyő kimaradt! pedig a Panasonic sok gépében benne van. Gondolom a klasszikus kezelést akarták előtérbe helyezni, bár érintőfókusz azért lehetett volna.
– ez a vaku kicsit bambának tűnik a fényképezőn, és felhajtható is lehetett volna plafonra derítés céljából, tetszik a Sony HVL-F20S megoldás a régi Sony Nex gépekhez.
– az LX7-ben volt, mostanában a Gxx szériánál és itt sem alkalmazzák, hogy a képi effekteket az elkészült képre is rá lehessen tenni tehát a Creative Retouch funkció kimaradt.
– ha az EVF tetején nincs semmi, akkor lehetett volna felhajtható, mint a GX7-ben. Vagy ha így van, arra ment volna a vakupapus, és mellé egy felnyílló kis vaku, mint az L1-ben (bár itt kisebbek a méretek).
– valóban a kinyúló tubus kicsit fura.
A hiányok ellenére azért tetszik:
– L1 formavilág kisebb méretben.
– a Lencse fényereje, bár úgy tudom itt is van egy átszámolás, tehát az F1.7 fényerő FF szenzorra átszámolva már F3,5 körüli, de az is jó érték.
– árnyék és csúcsfény szabályozás.
– tetszenek a mechanikus tárcsák, beállítók, de lehet kicsit pepecselőbb, és jó fotós tudást követel meg.
– a gombok elhelyezkedése és funkciója jónak tűnik.
– a képi szűrők más módokban is alkalmazhatók (nekem tetszik a képek variálása, színezése különféle hatásokkal számítógép nélkül is)
Hirtelen ennyi észrevétel. Nekem tetszik az LX100. 🙂
A hiányok egy része majd ennek az utódjában (kb. 2 év múlva) biztosan pótlásra kerülnek.
Sok gyártó így fejleszt, hogy már most meg lenne a kívánt technika, vagy funkció, egyes gépeiben alkalmazza is, de nem kényezteti a használót azzal, hogy mindent bele tegyen egybe, majd csak módjával adagolja, emiatt nem lehet kijelenteni, egyik termékre sem, hogy ez a tökéletes fényképező az adott időben és kategóriában. Ez az, amikor nem a technikusok, hanem a marketingesek határoznak, a képességük meg lenne, csak a szándékuk nincs.
Még egy észrevétel, nem találok róla információt.
A 4K videofelvétel. Nagyon jó, hogy már belekerült, ez az új trend, Ha 100 mbps az adatfolyam 4K-nál, az 100/8=12,5 MB/s SDHC kártya, vagy kicsit gyorsabb 30-45 MB/s is elég a felvételhez? Mi a 4K-ra ajánlott sebességű és baráti árú SDHC/SDXC kártya?