Megvan, miről szól a Canon „hihetetlen” újdonsága – vagy mégsem?

A napok óta tartó visszaszámlálás ma reggel 9-kor végre lejárt, de még órákkal azt követően sem láthattunk semmit a Canon oldalán, pedig már pattanásig feszült idegekkel, ökölbe szorult gyomorral vártunk valamit. Valamit – bármit -, amivel a Canon végre megválthatta volna a megfáradt rajongók lelkét, szívét. Most végre kibújt a szög a zsákból, és szerintem nagyon (de tényleg nagyon) sokan igen mérgesek lesznek a japán gyártóra. Ugyanis nem egy új, a fotózást technológiailag megújító, minden eddigit árnyékba taszajtó termékről hullott le a lepel, hanem – dobpergés –

canonimpossible1

..igazán, s teljesen őszintén megvallva: fogalmam sincs miről. A külföldi pletykalapokon és szakmai fórumokon olvastam pársoros levezetéseket, de egyszerűen nem értem, vagy csak a dühtől nem tudom megérteni, miről is szólt ez az egész marketinges borzalom, pedig valójában egy világrengető, kézzel is megfogható újdonságról – termékről, fényképezőgépről, szenzorról – kellene most itt beszélgetnünk. Az Adweek alábbiakat írja erről a „nesze semmi, fogd meg jól” hablatyról:

„A Canon kampánya egy új mini weboldal köré épül, ahol olyan videókat láthatunk, melyekben a főszereplők a gyártó termékeit alkalmazzák. Az egyik 45 másodperces videóban például azt látni, hogyan használta egy író a technológiákat ahhoz, hogy saját maga adja ki [a mindenki által visszadobott – a szerk.] könyvét. Az jövőben a Canon majd egyre bővíteni fogja az oldal tartalmát olyan videókkal, amiket ügyfelek és felhasználók küldenek majd be.”

Hát, hölgyeim és uraim, mindenki eressze ki nyugodtan a gőzt, lazuljunk el (aki tud), és kezdjünk el vadul forgatni, hogy minél előbb bővíthessük a Canon remek filmgyűjteményét, ahol csupa boldog és elégedett emberke játssza majd a főszerepet! [Álló ováció és taps]

Hirdetések:
Weboldal készítés Komel Kft. Matéria Kft.

.

Ezek is érdekelhetnek...

13 hozzászólás

  1. Deutsch Richárd szerint:

    Szinte biztos voltam benne, hogy valamilyen marketing „bullshit” vagy valami totál értelmetlen bejelentés lesz a vége, konkrét, innovatív és előremutató termék helyett. Vagy nagyon nincs pénz fejleszteni, vagy valami egyéb komoly gond van a Canonnál, de amit az utóbbi időben csinálnak az egy vicc. Talán a 7D MkII ami egy kicsit felrázhatná Őket, de ha így folytatják nagyon hamar lecsúsznak majd a lejtőn és sirathatjuk Őket mint a Kodakot.

  2. protozoa szerint:

    Na, ezért érdemes volt ekkora felhajtást csinálni…

  3. Pite szerint:

    Ultimate fail… Hogy sza…szüljön sünt az a marketinges aki ezt kitalálta >(

  4. Nátrium-tioszulfát szerint:

    Anno a médiakommunikáció tanárom mondta, hogy az már régen rossz ha egy reklámot is reklámozni kell.

  5. GaPeti szerint:

    Utálom
    amikor egy jelentéktelen eseményt a marketingesek agyon akarnak
    „hájpolni”. Most haragszom a Canonra is, de leginkább a
    marketinges majmokra. Iskolapadban szerzett tudományukkal akarják a
    gyártókat befolyásolni, közben többször kiderült ha a gyártók
    a felhasználókra hallgatnak sokkal jobb termékek látnak
    napvilágot (anyagi szempontból is). Persze az én szemembe sok
    bűnük van a marketingeseknek, de ezt majd máskor fejtem ki.

  6. FrenkyPub szerint:

    Hat a canon ezekkel a marketing bullshitekkel lassan kiveri a biztositekot. Mondhatni a semmit nagyobb pompaval reklamozta be mint a csucskategorias APS-C gepet a 7D MKII-t. De azert az is kozrejatszik hogy joparan kivagyunk ehezve 1-1 jo vazra uj szenzortechnologiara ami immar sorozatgyartasba kerul.

  7. kesztió szerint:

    En beértem volna egy kevésbé világrengető újdonsággal, pl. Kiáll egy marketinges és a dobpergés után bejelenti, hogy kiszallnak a bizniszből (mármint nem a Canon, a marketingesek 😀 ), es végre-valahára hagyjak a szakmát azokra, akikre kell: A szakemberekre. O, milyen hideg a bili fala…

  8. vp szerint:

    Szerintem felesleges ilyen nagy vehemenciával bírálni/szidni valamit, amiről még azt se tudjuk pontosan, hogy micsoda, mik a mögöttes szándékok és erővonalak. Egy másik kultúrában – ami elég távol áll a mi kelet-európai valóságunktól – kitaláltak egy dolgot. Ami lehet, hogy hordoz magában valami értéket is, még ha most ez nem is látszik, vagy nem elég nyilvánvaló. Miért nem várjuk meg, míg pontosan kiderülnek a részletek, és utána alkotunk véleményt?

  9. Duruzsló szerint:

    Bejelentem h lehet kapni a g7x-et. 200k a kikiáltási ára. :O !!!
    Felőlem is elmehetnek a sunyiba. Kab ->] canon!

    • Rojal szerint:

      A 7D Mark II 600 rugós árával kb ugyanez a helyzet, vicc kategória.

      • JetFly szerint:

        600 rugó? Na de ennyiért már – ugyan kicsit szürke – 5d mk III-at is lehet kapni, nem?

  10. JetFly szerint:

    Szerintem, ez egy jelentéktelen lokális kampány része volt, csupán az internetnek hála lett belőle ami. Mindenesetre, ha eddig nem (amúgy igen) lettek volna tisztában Canonéknál, hogy mekkora a várakozás, hát most megkapták.
    Aúgy, blőbb-utóbb biztosan jön vmi nagy durranás Canonéktól. Vagy egy több rétegű szenzor, vagy a tavaly már látott „jumbo” pixeles cmos, de jön valami. Azt is lehet tudni, hogy a nagyon közeli jövőben.
    Eme remek kampány kapcsán kialakult tömeghisztéria biztosan előrébb hozza az új gép(ek) bemutatóját.

    • vp szerint:

      De egyébként miért gondoltátok, hogy egy kétévente megrendezett fotós világkiállítás után három héttel jelent be valami nagyon jelentőset egy világcég? Nem kihasználva az egy városba, egy kiállításra irányuló globális médiafigyelmet? Nem tűnik nagyon logikusnak számomra, de ez csak az én gondolatom.