Azt mára már mindenki tudja, hogy a Sony gyakorlatilag egyeduralkodóvá vált a szenzorgyártásban. Az is nyílt titok, hogy a képérzékelők felbontása és tudása egyre jobban nő, fejlődik, ezért hát nem csoda, hogy a Sony mérnökeinek lassan a hardver mögötti részre, a szoftverre is oda kell majd figyelniük. A felbontás mellett ugyanis a színmélység, a dinamikatartomány is egyre nő, tehát a jelenlegi 14-bites RAW formátum helyére egy (vagy több) új kell. Egyes források azt emlegetik, hogy a közeljövőben a Sony áttérhet a tömörítetlen 16, illetve a tömörített 21-bites RAW formátumra, ami óriási előrelépés lenne a középformátummal szemben (a KF rendszerek egyik előnye a kisfilmes gépekkel szemben, ugye, a 16-bites színmélység, amivel sokkal finomabb és részletesebb színárnyalatokat lehet reprodukálni). Nos, meglátjuk, mit hoz a jövő, de az biztos, hogy a 36 x 24 mm-es formátum már rég túlnőtte a 14-bites világot.
- Következő poszt Ez az ötletes Canon szabadalom jobb képminőséget ígér a képszéleken
- Előző poszt Letölthető a Nikon Distortion Control Data v2
Olvastad már? Sigma objektívek tesztjei!
Keresés
Támogasd az MLZphoto oldalt!
Ha szeretnél hozzájárulni az MLZphoto weboldal működéséhez, kérlek támogass némi adománnyal:
Egyszerűen használj banki átutalást ("ADOMÁNY" megjegyzéssel): OTP Bank 11773425-04680611
Facebook Követők
Ha tetszik az oldal és naprakész információkat akarsz olvasni a témában, kérlek, nyomd meg a Tetszik gombot és kövess a Facebookon is!