Az Olympus szuper telefotó objektívvel bővíti kínálatát, itt a profi 300-as M.Zuiko

Végre megérkezett a már jó ideje várt Olympus M.Zuiko Digital ED 300 mm F4 IS PRO m4/3-os szuper telefotó objektív, ami ekvivalens 600 mm-nek megfelelő látószöget kínál. Ezzel a lencserendszerrel az Olympus PRO sorozata szinte már egy teljes egésszé nőtte ki magát, hiszen a 7 millimétertől (ekv. 14 mm) immár egészen 300 mm-ig (ekv. 600 mm) a teljes gyújtótávolsági tartomány le van fedve időjárásálló, kívül-belül professzionális minőségű lencserendszerekkel.

ID: 21968

Sajtóközlemény

Azok a profi fotósok, akik nagyra értékelik a Mikro-NégyHarmad (Micro Four Thirds – MFT) fényképezőgépek hordozhatóságát és az így biztosított spontaneitást, hamarosan a kézből kitartott felvételkészítés lehetőségeinek teljes skáláját élvezhetik: tavasszal érkezik az Olympus első professzionális 300mm1 MFT-kompatibilis teleobjektívje, az M.ZUIKO DIGITAL ED 300mm 1:4.0 IS PRO. Az új objektívvel kiegészülve az Olympus PRO sorozat tökéletesen lefed minden igényt – sőt, nem kevesebb, mint három új világrekordot is magáénak tudhat2: mindenekelőtt az új objektív a világ legkompaktabb és legkönnyebb teleobjektívje, emellett a világ leghatékonyabb 6 FÉ-lépés korrekcióra képes képstabilizátor rendszerével rendelkezik (a megfelelő Olympus fényképezőgéppel együtt használva). A harmadik rekord a legkisebb tárgytávolság, amit makró-teleobjektív tud a kategóriában: mindössze 1,4m. Mindezek által ideális az állandóan mozgásban lévő profik számára, akik nagy teljesítményű, csúcsminőségű objektívet keresnek a kisméretű, sokoldalúan használható Mikro-NégyHarmad fényképezőgépükhöz. Az új objektív akkor fedi fel teljes tudását, ha például az Olympus OM-D E-M1, vagy az E-M5 Mark II fényképezőgépekhez csatlakoztatjuk. Például ekkor éri el a 300ms-nál is gyorsabb autofókusz sebességet, vagy a legkiemelkedőbb képstabilizátor hatékonyságot az egyedülálló3 5-tengelyes OM-D képstabilizátor rendszerrel kiegészülve. A csendes felvételkészítés funkció remekül egészíti ki a halk OM-D motorok használati előnyeit az idegen hangokra érzékeny környezetben, illetve témák esetében. A por-, fagy- és cseppálló kivitel által ez a remekül hordozható teleobjektív ideális természetfotózáshoz és az outdoor sportok világának megörökítéséhez. Az M.ZUIKO DIGITAL ED 300mm 1:4.0 IS PRO fekete színben 2016 márciusától érhető el, 799.990.- HUF áron – mely jellemzően a hasonló gyújtótávolságú objektívek árának töredéke.

ID: 21965

Szuperkönnyű = spontán felvételkészítés
Az M.ZUIKO DIGITAL ED 300mm 1:4.0 IS PRO bemutatkozásával az Olympus a profi fotósok számára a teljes gyújtótávolság tartományra kínál csúcsminőségű, MFT-kompatibilis objektíveket – 14mm1-től 600mm1-ig. A PRO sorozat az M.ZUIKO első osztályú optikai pedigréjét és jellemzőit kombinálja a praktikummal, mely a kihívást jelentő projektekkel dolgozó fotósok számára a lehető legkisebb méretű felszerelés és maximális mobilitás igényének felel meg – bárhol a világon. Az SLR objektívekkel összehasonlítva szinte azonnal kitűnnek az új PRO objektív előnyei: 1270 gramm tömegével az M.ZUIKO kb. negyed olyan nehéz, mint az ezt a gyújtótávolságot tudó SLR objektívek. Mindössze 227mm hosszával az Olympus objektívje jóval kompaktabb, mind minden hasonló objektív. Minden profi fotós, aki próbált már valaha repülőgép fedélzetén használni teleobjektívet, megerősítheti: az SLR modellek a kényelem és használhatóság tekintetében nem is tudnak versenyezni vele.

ID: 22414

Képstabilizátor = képminőség
Az Olympus a világ vezető szereplőjévé nőtte ki magát a kompakt rendszerfényképezőgépekbe épített képstabilizátorok fejlesztésében – és az így szerzett tapasztalatokat felhasználva bővítette szakterületét az objektívbe épített rendszerek technológiáira is. Az M.ZUIKO DIGITAL ED 300mm 1:4.0 IS PRO tulajdonosai a világ első Sync IS mechanizmusának előnyeit élvezhetik majd, mely tökéletesen kiegészítik az OM-D E-M1 és E-M5 Mark II modellek 5-tengelyes képstabilizátor rendszerét – ennek köszönhetően pedig akár 6 FÉ-lépésnyi korrekcióval dolgozhatnak. Ez a képesség a kézből kitartott fotók készítése mellett a kereső használatát is megkönnyíti – valamint jelentősen csökkenti a képremegést videofelvétel készítése közben.

ID: 22409

Innováció és sokoldalú használhatóság
Az M.ZUIKO DIGITAL ED 300mm 1:4.0 IS PRO nem csak a súly, méret és stabilizáció szempontjából vonzó: több olyan átgondolt funkció egészíti ki, mely a piac egyik legsokoldalúbban használható teleobjektívjévé teszi – persze már csak a rendkívül könnyű használhatóságot figyelembe véve is igaz ez. A fókuszváltó kapcsoló segítségével az előre beállított fókusztávolság és a rendkívül gyors, rendkívül pontos AF használata között válthatunk. Az objektív palástjának tetején három kapcsolót találunk, melyek használata egy ujjal, a keresőből fel sem tekintve történhet. Balra az L-Fn gomb a 27 hozzárendelhető funkció egyikének azonnali elérését biztosítja. A következő a képstabilizátor ki-, illetve bekapcsoló gombja, melynek köszönhetően az állványra helyezett objektív stabilizátora kiiktatható. A harmadik kapcsolóval a fókuszterület váltását végezhetjük. Az objektív közeli témáknál való használata is rendkívüli: 0.48×1 nagyítás mellett akár 1,4 méter tárgytávolságot tesz lehetővé.

oly300e

Építési minőség = nyugodt használat
Az M.ZUIKO DIGITAL ED 300mm 1:4.0 IS PRO kiváló tervezésének és gyártási minőségének köszönhetően egy zápor, vagy egy homokvihar sem állhat az utunkba kültéri fotózás közben. Ha a vadvilág, a szabadtéri sportok, illetve bármely más, múló pillanat megörökítéséről van szó a divatbemutatóktól az előadóművészekig, az új Olympus teleobjektív gyakorlatilag mindenre készen áll.

ID: 21961

Minden Olympus objektív és fényképezőgép ingyenes hat hónapos jótállási idő hosszabbítással kapható4 – ehhez mindössze a MyOlympus online rendszerébe kell regisztrálnunk.

ID: 22407

Kiegészítők

  • 1,4x telekonverter – mindössze 15 mm vékony, a nagyítás további növelésére, akár menet közben.
  • Utazótáska jellegű tok. Kompakt, biztonságos tárolási mód, mely gond nélkül szemmel tartható.
  • Védőszűrő ZERO bevonat technológiával. Az Olympus által szabadalmaztatott bevonat rendszer véd a szellemképesedés és a becsillanások ellen.
Hirdetések:
Weboldal készítés

.

Ezek is érdekelhetnek...

  • Rufi

    Tény, hogy egyik tagja sem csúnya ennek a pro sorozatnak. Csak pont egy értékkel kéne fényerősebbnek lennie mindnek.

    • János Balog

      A 7-14 meg ennek nem feltétlen kell, valamint utólag, ha már nincs jobb dolguk, adhatnak ki fényerősebb változatokat. A 40-150-nek viszont illett volna, főleg, hogy így is nagy lett, akkor már lehetett volna fényerősebb is.

      • János Balog

        (én még egy 45/1.2-t várok ebbe a PRO családba)

      • Rufi

        A 7-14-nek valóban mindegy, de a 300-asnál szerintem pont jó lett volna, főleg, hogy a FF 600-asokhoz hasonlítják a méretét, ami még akkor sem lenne korrekt, ha ez 2.8-as lenne, nemhogy így. A 40-150-ről meg nem is beszélve, de a 14-40-es is használhatóbb lenne egy értékkel fényerősebb változatban.

        • János Balog

          Nem értem ezt a túlzott fényerő mizériát. FF fejjel gondolkodva egy 25/1.8 itt nagy gagyi ugyebár… nekem pedig teljesen jó az a kép, amit ad, nyitva. Ha éles és nem kell rekeszelni a legnagyobb bajom legyen, hogy 1.8-as üvegem van. Ennél a 300-nál se értem, hogy mi a gond. Azért azt látni kell, hogy ez egy fiatal rendszer, alulról építkeztek felfelé. Kezdetben értelmes fix se volt, majd jöttek,de nem voltak használható zoom-ok, majd lettek azok is de nem volt használható tele, most jött 2 is. Következő lépés pedig, mivel már van egy kialakult piac, megéri a fejlesztésbe még több pénzt beletenni, jönni fognak az f/1.2-es üvegek szép sorban, ahogyan majd érkezni fognak azok után a fényerősebb zoom-ok is. Valamint lesz majd 500mm-es tele is. Összességében szerintem remekül találták meg azt, hogyan kell kis méretben viszonylag nagy fényerejű objektíveket gyártani, amelyeknek jó a képminőségük. Azt se felejtsük el, hogy itt azt kell keresni, melyek nyitva nem éles objektívek, mert kevés az ilyen üveg, míg más rendszerekben az csoda, ha valamelyik objektív teljesen nyitva is éles. Ha pedig rekeszelsz kicsit, majdnem ugyanitt vagy. De ha ez kevés, bárki bevállalhatja a jóval nagyobb méretet és használhat FF tükröst. De valakinek még az is kevés és vesz középformátumú gépet. Nekem a hordozhatóság a fontosabb, kinek mi. 🙂

          • Rufi

            Nagylátószög és alap tartományban nekem sem hiányzik a nagy fényerő. Én tájfotózom és vadállatokat “lövök”. Ha éppen tájakat fényképezek, akkor elégedett vagyok az f/4 zoomjaimmal, viszont ha állatokat fotózok, akkor már a 70-200-nál is kéne a nagyobb fényerejű verzió és a 300 f/4 sem mossa olyan szépen a hátteret, csak, ha igazán messze van az állattól, ez viszont terepen nem mindig oldható meg. Sporteseményeken is hasonló probléma van, ahol ezzel az Oly 300-assal nem lesz könnyű szép hátteret kapni.
            Világos, hogy ez fiatal rendszer és jó irányba is haladnak, ezért is nézegetem magam is, mert a hordozhatóság nekem is fontos (lenne). Viszont kezdem úgy érezni, hogy csak akkor tudnak igazán kis obit készíteni, ha meg sem próbálják elérni azt, amit egy FF obival lehetne. Ahogy eddig néztem a kínálatot, nem nagyon van egyetlen objektív sem, amit egy az egyben össze lehetne hasonlítani egy FF objektívvel, pedig szívesen megnézném, hogy mennyivel lenne kisebb egy 12-35 f/1.4 a 24-70 f/2.8-tól, vagy egy 35-100 f/1.4 a 70-200 f/2.8-tól, esetleg egy 150 f/1.4 a 300 f/2.8-tól, vagy ha már a 300-asnál tartunk, akkor mennyivel lenne kisebb f/2 fényerővel egy 600 f/4-től. Nem vagyok benne biztos, hogy olyan hatalmas különbségek lennének. A Nikonnak volt 300mm f/2-es obija, természetesen FF-re és 7.5 kg volt a tömege. Ha az Oly meg tudná csinálni fele akkorára, akkor is kb. pont ott lenne a tömege, ahol egy FF 600 f/4 van. Remek példe ez a 300-as is, amiről egy másik poszt alá már leírtam, hogy minden irányban nagyobb és jóval nehezebb is, mint pl. a Canon 1997-ben bemutatott 300 f/4-ese, pedig az FF képet rajzol.