Az elmúlt pénzügyi negyedévben a zsugorodó piac ellenére 21%-os növekedést könyvelhetett el a Kodak filmes üzletága, azonban összességében még mindig veszteséges a vállalat: 5 millió dolláros mínuszt könyvelhettek el, ami a tavalyi azonos negyednél is rosszabb eredmény. A Kodak javarészt nyomtatási és grafikai alkalmazásokból él, a munkák zömét a kínai szerződött partner, a Lucky teljesíti (a Kodak licencdíjat kapnak a technológiákért cserébe). Bár jó lenne azt hinni, hogy a növekedés a márkahívő és hagyományőrző rajongók táborának köszönhető, a filmgyártó részleg növekedését igazából Hollywood gerjesztette az olyan filmekkel, mint például az „Ad Astra” (Út a csillagokba), vagy a „Once Upon A Time In Hollywood” (Volt egyszer egy Hollywood). Ezek ugyanis igen hosszú (2-3,5 órás) mozifilmek, melyek forgatásához rengeteg celluloidra van szükség. Hogy mit hoz a jövő, az a csillagokban áll, de a digitális technológiák feltartóztathatatlan előretörésével a hagyományos filmszalagnak előbb vagy utóbb befellegzett. (Forrás: dpreview.com)
Kép forrása: Kodak