Best of 2020 – az év legjobb fotós termékei

Objektívek

Az év szuper telefotó zoomja m4/3 rendszerre: Olympus M.Zuiko Digital ED 100-400 mm F5.0-6.3 IS

Az Olympus M.Zuiko Digital ED 100-400 mm F5.0-6.3 IS remek eszköz azok számára, akik nem engedhetik meg maguknak a fényerős, nagy „kályhacsöveket”, vagy egyszerűen csak kompakt, könnyű, és viszonylag kompromisszummentes alternatívát keresnek. Gyors az AF, nincs színezés, nincs geometriai torzítás, kellően jó teljesítményű a stabilizáció, használhatjuk az 1,4x és a 2x telekonvertereket is, a képélességgel és a kontraszttal sincs gond. Természetfotózáshoz nagyon jó választás, hiszen ekvivalens 200-800 mm-es tartományt fed le ez a kis objektív. Viszonylag szűk kezdő blendenyílása miatt azonban beltéri események, rendezvények megörökítésére nem a legjobb választás.

Az év legsokoldalúbb m4/3-os optikája: Olympus M.Zuiko Digital ED 12-45 mm F4 PRO

Maradjunk még a m4/3 rendszernél, ahol ismét egy Olympus optika vitte el a prímet: aki gyakran utazik, s nem csak belföldön járja a vidéket, annak fontos, hogy felszerelése a lehető legkönnyebb, legkisebb legyen. Az sem lényegtelen tulajdonság, ha egyetlen objektívvel tudjuk kielégíteni fotós igényeinket. Az Olympus új gumiobjektívje pici és könnyű, de mégsem kell kompromisszumokat kötnie senkinek, hiszen megmaradt a legendásan jó „olimpuszos” képminőség és a strapabíró felépítés. Használat során az F4-ről induló rekesztartományt sem éreztem korlátozó tényezőnek, hiszen a „megfelelő szerszámot a megfelelő feladatra” választva pontosan tudtam, mire számíthatok. Ha kisebb mélységélességre lenne szükségem, akkor arra ott van a 12-40 mm F2.8, ami cserébe nagyobb és nehezebb, illetve ha nagyobb átfogásra vágynék, akkor meg a 12-100 mm F4 IS PRO-t vinném magammal.

Az év gyártóidegen full frame MILC makró objektívje: Sigma 105 mm F2.8 DG DN Macro | Art

A 105 mm F2.8 DG DN Macro | Art kifejezetten a tükörnélküli, full frame szenzoros L-bajonettes és Sony E foglalatú fényképezőgépekhez készült, így már végre natív makró optikát is kapott az egyre növekvő taglétszámú Leica, Panasonic, Sigma, Sony masinák felhasználói csoportja. Rengeteg hasznos funkció, kellően szigetelt tubus, nagyon jól eltalált méret és tömeg, belső élességállítás (az objektív hossza konstans marad fókuszáláskor), remek képminőség és nagyon jó ár a legfontosabb jellemzők. Persze, ne felejtsük el, hogy az L-bajonettes változatot a telekonverterekkel is meg lehet toldani, ami további lehetőségeket nyit meg a fotós előtt.

Az év gyártóidegen full frame MILC utazózoomja: Tamron 28-200 mm F2.8-5.6 Di III RXD

Hölgyeim és Uraim, a Tamron bemutatta a világ első olyan utazózoomját, ami F2.8-ról indul! A 28-200 mm F2.8-5.6 Di III RXD kifejezetten Sony E bajonettel készül, és gyakorlatilag maradéktalanul lefedi azt a tartományt, amire egy világutazónak szüksége lehet egy ultra nagylátószögű optika mellett. Kompakt méretek és csekély tömeg csupán kettő a számos előny közül. A Tamron 28-200 mm F2.8-5.6 Di III RXD egy igazi „svájci bicska” objektív, hiszen tartományát és képességeit tekintve rendkívül sokoldalúan bevethető! 28 mm-en F2.8 a kezdő F-érték, amivel igazi „kocsmai” fotós optikává avanzsálódik – egy sejtelmes megvilágítású romkocsmában töltött est a haverokkal csak úgy jó, ha azt dokumentáljuk is.. A kis Tamron portréobjektívként is megállja a helyét, hiszen 80 mm-en még F4-ig nyithatjuk a blende íriszét. A makró szerelmesei sem fognak benne csalódni: 200 mm-en olyan rovarokat is leképelhetünk, amelyek amúgy már elszöknének a frontlencse elől. Az AF motor is kellően gyors, s bár nem veheti fel a versenyt a „nagyágyúkkal”, azért szégyenkezni sem kell vele. Nincs CA, a peremsötétedés és a geometriai torzítás sem kezelhetetlen, a képélesség és a kontraszt pedig kiváló ebben a kategóriában. Aki gyakran utazik, és nem szeretne egy fél fotós koffert magával cipelni, annak ideális választás lehet ez az objektív!

Az év gyártóidegen full frame MILC portré optikája: Sigma 85 mm F1.4 DG DN | Art

A Sigma 85 mm F1.4 DG DN | Art egy viszonylag friss termék, hiszen a gyártó augusztus elején mutatta be a nagyközönségnek ezt a szépséget. Már teljesen nyitott blendével is olyan éles, részletgazdag képet kapunk, hogy az már szintet hihetetlen! „Sarkítva azt kérdezhetném, hogy mi a csudának van rekeszgyűrű a Sigma 85 mm F1.4 DG DN | Art objektíven, hiszen az üveg F1.4-en is olyat karcol, hogy azt eleinte el se hittem! Ráadásul nem csak a kép közepe éles és kontrasztos, hanem a képsarkok is! Ha elkezdünk rekeszelni, F1.8-tól a sarkokban már csak a peremsötétedés lesz halványabb, a lencserendszer borotvaéles képét már nincs hova tovább javítani. Minimális CA, könnyen korrigálható párnatorzítás, gyors élességállítás, jól kezelhető becsillanások – mi kell még? Ja, igen: a bokeh! Szerintem az élességi síkon kívül eső részleteket nagyon szépen, „krémesen keni” a Sigma.” – állt a tesztemben.

Az év gyártóidegen full frame MILC szuper telefotó zoomja: Sigma 100-400 mm F5-6.3 DG DN OS | C

Kipróbálnád a természetfotózást, de nem akarsz első körben vagyonokat költeni a megfelelő objektívre? Sony E, vagy Leica L-bajonettes géped van? Akkor szerintem semmiképp se hagyd ki a Sigma 100-400 mm F5-6.3 DG DN OS | Contemporary lencserendszert a választásból, mert ezzel a lencserendszerrel nem tudsz mellényúlni! Kicsi és könnyű, a képminőségével is tökéletesen meg voltam elégedve. Nyilvánvaló, hogy ez az objektív nem feltétlenül a gyér megvilágítású és gyors mozgású teremsportok megörökítésére lett tervezve (bár a mai modern, alacsony zajszintű szenzorokkal miért is ne?), viszont a természetfotósok és a kültéri sportok rajongói remekül el lesznek vele. A fókuszsebesség kellemesen gyors, az AF pontos, a stabilizátor pedig meggyőző hatékonysággal dolgozik.

Az év gyártóidegen full frame MILC standard zoomja: Sigma 24-70 mm F2.8 DG DN | Art

Szinte már kínos, hogy ennyiszer említem a Sigmát, mert egyesek azt hihetik, hogy elfogult vagyok a márka iránt. Pedig nem, erről szó sincs, egyszerűen olyan jó üvegeket gyártottak, gyártanak az elmúlt években, hogy azok rendre nyerik a díjakat (és nem csak nálam)! Ilyen a Sigma 24-70 mm F2.8 DG DN | Art standard zoomja is, ami natívan illeszkedik az L-bajonettes, illetve a Sony E nyílású gépekre. A Sigma 24-70 mm F2.8 DG DN | Art jött, látott és győzött – gyakorlatilag csak szuperlatívuszokban lehet róla beszélni, hiszen pár apróságtól eltekintve (színezés, kisebb kontraszt 70 mm-en F2.8 mellett) a japán gyártó megalkotta általa a „tökéletes” alapzoomot! Az objektív szigetelt, a fókuszálás gyors, néma és pontos, a fókuszgyűrű kellemesen csillapított működésű, van kiosztható funkciógomb, van egy nagyon praktikus reteszelés, a képminőség a teljes tartományban már nyitott rekesz mellett is makulátlan!

Hirdetések:
Weboldal készítés Komel Kft. Matéria Kft.

.

Ezek is érdekelhetnek...