Sokan nem tudnak ellenállni a kísértésnek, ha megjelenik egy új, vonzó specifikációkkal rendelkező fényképezőgép: nagyobb dinamikatartomány, kevesebb zaj, nagyobb felbontás, még több fókuszmező, gyorsabb sorozatfelvételi sebesség.. Azonban a legeslegfontosabb tulajdonsága egy új gépnek, hogy „na, ezzel biztosan szebb, jobb képeket fogunk majd lőni”! Nos, ez sajnos nem igaz, ugyanis a nagyobb felbontásban prezentált helytelen kompozíció, a gyorsabban elkészített, de ugyanúgy bemozdult sorozatfelvétel, a kristálytiszta, de mondandó nélküli „üresség” eredménye ugyanolyan rossz kép (vagy képsor), mint a régi gépünkkel elkövetve.
Sok mindenben jobb az 5Ds R, mint az 5D, de a keresőbe ugyanaz a szem néz
Persze, ha azért nem tudtál „jó” fényképeket készíteni, mert a régi gép képességei korlátoztak ebben (például 3-4 kép/mp sorozatfelvétel a 30 helyett, maréknyi fókuszmező a több száz helyett, 6 MP-es felbontás az 50 MP helyett, ISO 1600-as maximum érzékenység az ISO 102 400 helyett, vakuszinkron hiánya stb.), akkor életbe lép a kivétel, amikor tényleg van értelme váltani, hiszen egy célszerszámmal sokkal hatékonyabban és könnyebben lehet dolgozni; csavarhúzóval nehéz meghúzni az anyacsavart, ugye..
De tartsd szem előtt, hogy ha a TE technikáddal volt baj, akkor az továbbra is probléma marad, az új masina nem fogja helyetted megoldani a feladatot. A szemérzékelős AF sem hoz megváltást az amúgy is kézzel élességet állító tájfotósnak és így tovább. Szóval válts, frissítsd a felszerelésed, HA arra valós, komoly okod van, de ha csak égeti a zsebedet a pénz, akkor egy fotós tanfolyammal többre mész!