A kisméretű Mavic Air 2 után a DJI ezúttal egy igazi igáslovat mutatott be nekünk: a kereskedelmi használatra szánt Matrice 300 RTK egy „fejjel lefelé” felépítésű drón, ami több forradalmi technológiát sorakoztat fel. Az M300 RTK már megjelenésében is különbözik a többi repülő kamerától: a géptest a rotorkarok fölött található, míg a rotorok és a motorok a karok végén, alul találhatók. A gyártó azért választotta ezt az építési módot, mert így szélesebb látómezőt kapunk a környezetről úgy, hogy a rotorok nem lógnak bele a felvételbe. A felül elhelyezkedő váztest összesen hat irányban figyeli az akadályokat – ez a pozícionáló rendszer a vízszintes síkon akár a 40 méteres távolságban lévő akadályok felismerésére is képes. Az esetleges ütközések elkerülése végett nem maradt ki az Anti-Collision Beacon (ütközés-akadályozó jel) sem. A DJI M300 RTK is fel van szerelve az AirSense (ADB-S) technológiával, ami időben jelzi a pilótának, ha egy másik drón, vagy repülő tartózkodik a közelben.
Kép forrása: DJI
Az OcuSync Enterprise háromcsatornás módja lehetővé teszi, hogy akár 15 kilométeres távolságból is még Full HD képméretű élőképet fogadjunk a dróntól. A kommunikációs jelfolyam átváltása automatikusan történik 2,4 és 5,8 GHz-es frekvencia közt, így minden esetben garantált a tiszta, erős csatlakozás. A rendszerek együttese alkotja a Primary Flight Display (PFD), azaz elsődleges repülési kép kijelzést, ami a valósidejű repülési és a navigációs adatok együttese. A szokásos repülési telemetriai adatok mellett a pilóta az akadályokról és más részletekről is kap információt, így a legnehezebb környezetben is megfelelő repülési útvonalat lehet bejárni.
Kép forrása: DJI
A DJI M300 RTK megkapta a gyártó új Advanced Dual Operator Mode (fejlett kétpilótás) módját, ami lehetővé teszi, hogy egy drónt két teljes értékű pilóta vezethessen. Ez akkor lehet hasznos, ha valamilyen oknál fogva kiesik az egyik pilóta (jelvesztés, rosszullét stb.), így a másik azonnal a helyére léphet. Ezt a módot újoncok tanításakor is be lehet vetni: ha bajba kerülne a tanuló, a „mesterpilóta” azonnal beavatkozhat.
A Zenmuse H20 kamerarendszerrel párosítva lehet igazán kiaknázni az M300 RTK tudását, hiszen ez a rendszer-együttes kereső és mentő akciókban, valamint kritikus, magas precizitást igénylő infrastrukturális javításoknál is alkalmazható. A Smart Track móddal automatikusan felismerhető és követhető a mozgó téma még akkor is, ha az különösen messze található.
Az M300 RTK-ra alul kettő, míg felül egy csomag szállítható – ezek össztömege legfeljebb 2,7 kg lehet. Egy akkumulátortöltéssel maximum 55 percet tölthetünk a levegőben, de ez nyilván csak optimális környezetben valósulhat meg. A távvezérlő és a drón közt zajló kommunikáció egyébként AES-256-os titkosítású, ezért igen nehéz feltörni. A repülő kamera IP45 besorolású, -20 és 50°C közt üzemeltethető (az akkunak saját fűtőrendszere van).
Bár a DJI Matrice 300 RTK többféle kamerával szerelhető fel, az ideális rendszert a Zenmuse H20-szal építhetjük meg. Ez a kameraegység kétféle kiszerelésben kapható: a H20 az „alapkamera”, aminek lelke egy háromféle szenzorból álló modul (egy 20 MP-es egység egy 23-szoros hibrid zoomos optikával, egy 12 MP-es egység egy széleslátószögű optikával, valamint egy lézeres távolságmérő egység, ami 3-1200 méteres tartományban ad pontos értéket), valamint a H20T, ami egy radiometrikus hőkamerával van felszerelve (640 x 512 pixeles felbontás).
Kép forrása: DJI
Mind a DJI Matrice 300 RTK, mind a Zenmuse H20 kamerarendszer már előrendelhető a gyártónál, de árakat egyelőre nem közöltek. Bővebb infóért kattints ide. (Forrás: dpreview.com)