A Sigma két új, Foveon szenzoros szörnyeteget jelentett be: ez az sd Quattro és az sd Quattro H

Derült égből villámcsapásként érte a közösséget a Sigma bejelentése: egy APS-C és egy APS-H méretű Foveon szenzorral szerelt gépet mutatott be a gyártó. Mindkét tükör nélküli rendszerkompakt Sigma SA foglalatú objektívek fogadására képes. Az sd Quattro és az sd Quattro H közti különbség csupán a képérzékelő méretében keresendő – a „H” utótaggal rendelkező modell épült a nagyobb lapka köré. A készülékeknek van beépített elektronikus keresőjük, a hibrid AF rendszer a szenzorra „szerelt” fázisérzékeléses AF mezőkre támaszkodik.

sigamquattro1

Az APS-H szenzoros fotómasina alapfelbontása 25,5 MP, ám a Foveon technológiának köszönhetően az ezzel rögzíthető részletgazdagság vetekszik az 51 MP-es, hagyományos felépítésű, Bayer színszűrővel ellátott lapkákéval. Mivel azonban ez a 26,6 x 17,9 mm-es képérzékelő kb. 30%-kal nagyobb, mint az APS-C formátumú változata, ezért kérdéses, hogy melyek azok a Sigma DC jelölésű objektívek, melyek elegendően nagy képkörrel rendelkeznek, hogy kompromisszumoktól mentesen használhatóak legyenek a vázzal.

sigamquattro2

Az APS-C lapkás készülék natív felbontása 19,6 MP, amivel körülbelül annyi részlet lesz rögzíthető, mint egy 39 MP-es Bayer-féle szenzoros géppel. Ez az sd Quattroban alkalmazott Foveon szenzor fázisérzékelős változata azoknak a chipeknek, melyek megtalálhatóak a mostani DP Quattro masinákban.

sigamquattro3

A sok közül egy érdekesség, hogy a fényképezőgépeknek két hátsó kijelzőjük van: a klasszikus nagyobbik a hagyományos, élőképes képet mutatja, míg a kisebbiken (tőle jobbra találhatón) az aktuális expozíciós beállításokat láthatjuk – tehát a gyártó kvázi hátra költöztette azt a kis státuszkijelzőt, amit pl. a dSLR vázakon felül találhatunk. Az USB 3.0 aljzattal is felszerelt vázakhoz portrémarkolatot is csatlakoztathatunk majd.

sigamquattro4

Mindkét újdonsággal JPEG és RAW állományok is rögzíthetőek, ahol a nyersfájlokat veszteségmentes, tömörítetlen formában tárolják a gépek. Az érzékenység mindig is egy Achilles sarka volt a Foveon technológiának, ezért nem meglepő, hogy ezeknél a fényképezőgépeknél is ISO 6400 a maximum. A sorozatfelvételi sebesség sem észveszejtő: az sd Quattro H-nál 3,8, míg az sd Quattronál csak 3,6 kép/mp a csúcs. A váztesteket egyébként magnéziumötvözetből alakították ki a mérnökök úgy, hogy por- és cseppállóak lettek.

sigamquattro5
Sajnos, egyelőre további részletek nem érhetőek el a Sigma két új fényképezőgépével kapcsolatosan, így árakat sem közöltek az illetékesek. Nekem kifejezetten tetszenek ezek a gépek, remélem, nem lesz olyan elborult az árazásuk, mint anno, az SD1 esetében, ahol majdnem 10 000 dollárról indult a jelenleg 1900 dollárért kapható készülék ára..

 sigamquattro7 sigamquattro8

Frissítés: a Sigma sd Quattro és sd Quattro H teljes műszaki paraméterlistája megtalálható ezen az oldalon, ám az árazással kapcsolatosan nem érkeztek új információk.

Hirdetések:
Weboldal készítés Komel Kft. Matéria Kft.

.

Ezek is érdekelhetnek...

14 hozzászólás

  1. natloz szerint:

    Az a kereső…
    Akkora ergonómiai hibának tűnik, hogy nincsenek rá szavak.
    Értem én, hogy szembe akarnak menni a „hagyományos” iránnyal, de azért ezt erősen túltolták szerintem.

    • BB szerint:

      Pontosabban mire gondolsz?

      • natloz szerint:

        nem véletlenül tolják mindig inkább a váz bal oldala felé a keresőt:
        bele akarsz nézni a jobb szemeddel, de útban van az orrod! Illetve nincs takarva a bal szemed.
        Itt, hogy a középvonaltól jobbra tolták el a keresőt, így az orrod pont a két kijelző környékét éri el, a gép bal oldala kitakarja az egész arcod. Ezen túl próbáld meg az AEL-t nyomkodni úgy, hogy a szemed a keresőn van. Kb a szemedbe kell belenyúlni.
        Észrevették ezt azért Sigmáék is, ezért áll el a kereső olyan baromira a váz hátsó síkjától. Így meg a tokban-táskában lesz mindig útban…

        • BB szerint:

          Mivel a jobb szemem rossz, alig látok vele szemüvegben is, ezért erre nem is gondoltam. Az orr dolgot meg megoldották, ami vagy jó vagy nem jó. De pl a bal szemeseknek (ha van rajtam kívül még ilyen) ez mindegy, ellenben a gombok nyomkodása tényleg lehet, hogy nehézkes lesz. De valószínűleg a bal szemességem miatt nem gondoltam arra, hogy az baj lehet hogy a gép közepén van a kereső.

          • Mellik Tamás szerint:

            Nem vagy egyedül! Én is bal szemes vagyok… 🙂

        • mlzphoto szerint:

          én is balszemes vagyok

  2. ColT szerint:

    Annyira értelmezhetetlennek tűnnek ezek a gépek… pedig tudom, hogy baromim jó, de egyszerűen UFO (nem a külseje) 😀

  3. lesgolla szerint:

    Marha jo kis cuccnak latszik, nekem tetszik a forma es a ficsorok is pl ez a kettos kijelzo. Raadasul vegre kihoztak egy cserelheto obis verziot (vagyis kettot), a csucs a tortan meg az erzekelo. Igaz nem annyira jo mint a merill de az rgb-seknel sokkal jobb. Akinek volt sigmaja az tudja mirol szol egy ilyen gep. Az kulon pozitiv hogy van egy gyarto aki mer mast csinalni mint a mainstream.
    (egyebkent anno volt hasonlo fazonu filmes gepe a sigmanak)

  4. kesztió szerint:

    A Pentax nagyobb, elismertebb gyártó és milyen elegánsan elhasalt ugyanezzel a koncepcióval. (Mármint hogy MILC, de tükrös bázistávolsággal.)
    Ha ennyire jók a Foveon szenzorok, hogy ilyen agyament szörnyeteget el tudnak vinni a hátukon, miért nem kattant rájuk mindenki, miért továbbra is a Bayer a szabvány?

    • JetFly szerint:

      Mert úgy iso200-ig jó a képminősége, 200-400 csak ha nagyon muszáj, 800 felett jobb nem is megnézni…
      De 100-on brutális.
      Ha ezekben nem is (gondolom, elég drága darabok lesznek, a Merill anno induláskor volt vagy 10000 usd, aztán persze jött a leárazás, majd a bocsánatkérés, de ez már a múlt, hagyjuk is), de a dp1 quattro-ban elgondolkoztam.

  5. kesztió szerint:

    Azt a baszott négyzetes szenzort lépné már meg valaki, de mindenki csak idétlenkedik innováció jogcímen.
    Bizisten, akár Sonyra is átnyergelnék gondolkozás nélkül, ha ők hoznák ki elsőnek…

    • janos peter szerint:

      én háromszög alakú szenzorra vágyom, mert a háromszög a mindenség, a stabilitás szimbóluma 🙂

    • JJRED szerint:

      a fuji átlépte kb 10 éve, ő hatszög alakú szenzort használt, aminél méhsejt szerűen épültek az rgb szenzorok egymásba, és egy olyan algoritmust használtak, hogy az RGB pixeleket többször olvasták ki, hisz minden egyedi szinpixel csoportositás függvényében 3 külön képponthoz tartozhat és a nativ felbontásnál próbáltak nagyobb felbontást elérni, és tulajdonképp el is érték valójában… majd próbálkoztak más elrendezéssekkel is pld a fuji s5 ben az eltérő méretű, formájú és gammájú pixelek mátrixa volt, amivel pedig a nativ felbontásnál kisebb képet viszont többszörös dinamikával produkálta… (fehérre beégetett részeken -4Ev korrekcióval megjelentek raw konverzió közben részletek…) szóval voltak már kisérletek!

      • kesztió szerint:

        Teljesen egyébről beszélek.
        Arról, hogy maga a szenzor legyen négyzet alakú, mint pl. a Ljubitelnél anno. Így nem kell forgatni a gépet, ha portrait üzemmódban fotózol.