Nanrobot D4+ v2.0 – az ideális közlekedési eszköz?

Nanrobot D4+ v2.0 – használat közben

Az előző oldalakon már ejtettem szót a fékrendszerről, a lámpákról, de még nem volt szó az egyéb tapasztalataimról. Milyen gyors, mekkora a hatósugara, milyen napi használatban a Nanrobot D4+ v2.0? A gyártó viszonylag pontosan adja meg a csúcssebességet: egyenes úton az e-roller saját sebességmérése szerint 54 km/ó a rekordom; igaz, ezt az értéket nem „hitelesítettem” GPS-szel, de a forgalom többi résztvevőjének sebessége szerint körülbelül reális lehet a kijelzett érték. A hatósugárról annyit, hogy még nem kellett soha hazatolnom a gépszörnyet. Eddig egyszerre 32,7 km-t tettem meg vele: 58,8 V-tal indultam, az út végére 47 V-re csökkent a töltöttség (43 V-ra érve kapcsol le az elektronika az akku védelme érdekében). Ezt a majdnem 33 km-t folyamatos kétmotoros, „turbós” módban tettem meg a Budai hegyvidéken, tehát emelkedő volt bőven. Általában 30-35 km/ó sebességgel mentem, és nem ritkán „csutkáztam” is a rollert. Ilyen, nem épp kíméletes módban, a 105 kilóm alatt körülbelül 40-45 km biztosan megtehető, de kíméletes, helyenként egymotoros használat mellett az 55-60 km sem lehetetlen! Ilyen szempontból meg vagyok elégedve a járművel.

Eddig két videót készítettem róla, ezeket megnézhetitek a YouTube csatornámon, ahol idővel több rolleres mozgókép is látható lesz (ezért nem ágyazom be ide őket).

Az elektromos rollereknek még rengeteget kell fejlődniük, mire tényleg kiforrott járműként lehet rájuk tekinteni. Általános probléma például a nyeklő-nyakló kormányrúd (amelyik összecsukható az mindig is lötyögős lesz), a gyenge és hamar elfogyó fék, a kis kerekekből adódó általános halálfélelem (ez persze megszokás kérdése), az általában gyenge futómű (gyenge, alulméretezett rugóstagok). A mai akkumulátorokkal nagyon nehéz megtalálni azt az ideális középutat, ami megfelelő hatótáv mellé még elviselhető önsúlyt jelent. A Nanrobot D4+ v2.0 is 32 kilogramm, szóval nem pont az a „hónom alá kapom és felugrom vele a buszra, vagy a negyedikre” kategória.

A Nanrobot D4+ v2.0 gyengeségei ellenére egy jó általános e-roller, amivel akár már a hegyvidéket is be lehet járni, nagy hatósugara miatt pedig hosszabb városi utakra is elmerészkedhetünk vele. Az index és a féklámpa nagyon hiányzik róla, de a hatékonyabb, masszívabb fékrendszer is kötelező elem. A tesztelés, tapasztalatszerzés folytatódik, a rollert igen sűrűn használom továbbra is.

Ha tetszett a cikk és/vagy szeretnél több hasonlót, akkor nyomj egy lájkot, és oszd meg ismerőseiddel!

Hirdetések:
Weboldal készítés Komel Kft. Matéria Kft.

.

Ezek is érdekelhetnek...